مروری بر سینمای ایران در دی‌ماه ۹۶

اعتراض هنرمندان به قصور پزشکی در درمان کیارستمی ادامه دار شد

تهران (پانا) – احتمال قصور پزشکی درپرونده بیماری عباس کیارستمی واکنش‌های مختلفی را برانگیخت که یکی از آنها پاسخ بهمن فرمان‌آرا  به رئیس سازمان نظام پزشکی بود. در آبان‌ماه فیلم مستند «چشم‌انداز خالی» بازهم در فستیوال‌های خارجی موفق به کسب افتخار شد.

کد مطلب: ۸۰۷۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض هنرمندان به قصور پزشکی در درمان کیارستمی ادامه دار شد

روابط عمومی سازمان سینمایی، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی در تحقیقی به مقایسه تطبیقی گیشه پاییزی سینما در سال‌های 96 و 95 پرداخت که در این تحقیق مشخص شد که گیشه پاییز 96 با تعداد 4 میلیون و 939 هزار 750 نفر تماشاگر نسبت به گیشه پاییز 95 با 4 میلیون و 873 هزار و 350 نفر دارای رشد 1 درصدی تعداد تماشاگر بوده است.

همچنین در این تحقیق گیشه سینما در پاییز 96 با مجموع فروش 38 میلیارد و 259 میلیون و 941 هزار تومان نسبت به گیشه سینما در پاییز 95 با 32 میلیارد و 436 میلیون و 890 هزار تومان شاهد رشد 18 درصدی در میزان فروش بوده است.

براساس این تحقیق، تعداد سالن‌های فعال با سیستم مکانیزه در پاییز سال 96 با مجموع 356 سالن نسبت به 295 سالن در پاییز 95، دارای رشد 21 درصدی نسبت به پاییز سال گذشته بوده است.

فیلم «فرزندان» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی‌منش جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم «فروموسا» در تایوان را دریافت کرد.

بهمن فرمان‌آرا در پنجمین جشن نوشتار سینمایی ایران نسبت به نحوه رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی انتقاد کرد. او گفت: آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت در مراسم سالگرد گفتند که گزارش را به زودی می‌دهیم و رسانه‌ای می‌کنیم، چون سکوت در برابر اشتباهات این چنینی دلیلی ندارد و بعد رئیس سازمان نظام پزشکی گفت از کاه کوه ساختید. ما سعدیِ سینمای‌مان را از دست دادیم و این به‌ هیچ‌وجه کاه نبود.

سایت پلی لیست فهرستی از فیلم‌های مهم مورد انتظار سال 2018 را منتشر کرد که «همه می‌دانند» اصغر فرهادی در این فهرست قرار داشت.

«چشم‌انداز خالی» جایزه بهترین انیمیشن و تقدیر ویژه بهترین موسیقی متن را از جشنواره فصلی ASIANS ON FILM کسب کرد.

در هفتادو‌یکمین دوره جوایز سینمایی بفتا که از سوی آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا برگزار شد فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نامزد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار