هر آنچه موافقان در دفاع از وزیر راه عنوان کردند

حضرتی: وزیری که در وزارتخانه خود اقدامات اساسی انجام داده نباید استیضاح شود

تهران (پانا) - مخالفان با استیضاح وزیر راه در جلسه نوبت عصر امروز مجلس این استیضاح را با عجله خواندند و خواهان رأی مجلس به عباس آخوندی شدند.

کد مطلب: ۸۰۶۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هر آنچه موافقان در دفاع از وزیر راه عنوان کردند

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، 22 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بیان دلایل مخالفت خود با این استیضاح پرداخت و گفت: استیضاح با عجله انجام شده و محتوا و محورها نشان دهنده این عجله است چنانچه یکی از عادات بد ما این است که زمانی که یک اتفاق، فاجعه یا بحران در کشور پیش می آید، به جای ریشه یابی شروع به زدن طرف می کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: وزیر زمان برف و بوران به مناطق سردسیر رفت تا فاجعه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را بررسی کند اما نمایندگان همان زمان استیضاح را آغاز کردند که این نشان دهنده کار عجولانه است.

وی در ادامه استیضاح 3 وزیر با یکدیگر در مجلس را بی سابقه دانست و افزود: این قضیه باعث شد کار استیضاح از روال خارج شود همچنین زمان مطرح شدن استیضاح اشتباه بود چرا که استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ایام پیش از نوروز همانند استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه مهرماه است.

حضرتی ادامه داد: مشکلاتی در کشور وجود دارد از جمله بحران های مختلفی وجود دارد که ریشه آنها به نوع مدیریت کشور باز می گردد و باید پرسید آیا به مدیریت کوچه های تنگ و تاریک و باریک معتقدیم و آیا باید دست روی دست بگذاریم تا لابی ها کار خودشان را بکنند و یا باید به سمت مدیریت با چشم های بینا روی بیاوریم که از تجارب جهان استفاده کرده و از ظرفیت ها به درستی بهره ببریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه از شخص آخوندی دفاع نمی کند، اظهار داشت: من از مدیریت زنده و پویا دفاع می کنم که ضرورت حیاتی این کشور است و آقای آخوندی به جای اینکه خود را به بودجه عمرانی صفر محدود کند، فضایی را باز کرده که از امکانات و فرصت های سرمایه گذاری خارجی و جذابیت هایی که می تواند در بخش خود برای جذب سرمایه گذاری استفاده کند، اقدام کرده است.

وی در ادامه با اشاره به بحران های آب، محیط زیست و اشتغال گفت: در این بین مهم ترین بحران جذب سرمایه گذاری است که در بخش راه و ابنیه و غیره وجود دارد اما آخوندی بالاترین جذب سرمایه گذاری را در بخش خارجی و داخلی داشته و توانسته بودجه عمرانی را در بازسازی و نوسازی هوایی و ریلی استفاده و اقدامات جدیدی داشته باشد.

حضرتی اضافه کرد: زمان برجام مدیرانی نشسته بودند و تماشا می کردند که آیا برجام به نتیجه می رسد یا خیر اما همزمان با این مذاکرات، آخوندی و وزارتخانه اش در حال رایزنی و آماده سازی و مذاکره برای جذب سرمایه گذاری و استفاده از منابع خارجی بودند؛ مالزی اندونزی و ترکیه کشورهای اسلامی با انگیزه ای هستند که باید الگوی ما قرار بگیرند.

حضرتی ادامه داد: وزیری که در وزارتخانه خود اقدامات اساسی انجام داده است را نباید تنبیه کرد، زمانی پیمانکاری 200 میلیارد تومان از وزارت راه و ترابری طلب داشت و برای دریافت چک خود با چک 20 میلیون تومانی مواجه شد که این اتفاق موجب مرگ این پیمانکار شد. هم‌اکنون با افزایش بودجه راه و شهرسازی و عمرانی توانسته بر این مشکلات فائق آید لذا به کدامین گناه باید استیضاح شود.

آخوندی پرچم‌دار نوسازی ناوگان هوایی کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه آقای آخوندی پرچم‌دار نوسازی ناوگان هوایی است، افزود: وی قرارداد خرید بیش از 100 هواپیما را در دنیایی که آمریکا و عربستان سعودی امکانات خود را علیه جمهوری اسلامی بسیج کرده‌اند، منعقد کرده است، این وزیر لایق تشویق است نه تنبیه.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در حوزه ریلی، هوایی، زمینی، آسفالت جاده‌های روستایی، بنادر و غیره اقدامات بسیاری را در کارنامه خود به ثبت رسانده است بنابراین بهتر است درباره مدیریت نوآفرین کشور تصمیم‌گیری شود، مدیریتی که با جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی رویه‌ای نو را در مدیریت رقم زده است.

حضرتی تاکید کرد: نمایندگان باید بدانند که پیام استیضاح و رأی آنها پیام به مدیریت نوآفرین است، مدیریتی که نیازهای زمانه را درک می‌کند و فراتر از حوزه خود دید دارد.

حضور موثر وزیر راه و شهرسازی در شورای پول و اعتبار

وی با با یادآوری حضور خود و تابش در شورای پول و اعتبار، گفت: حدود هشت وزیر و بسیاری از کارشناسان در شورای عالی پول و اعتبار حضور دارند که پیرامون مباحث متعدد و پیچیده مالی مباحثی مطرح می‌کنند، آقای آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در این شورا ابراز وجود نمی‌کند بلکه به عنوان مدیر نو اندیش در حوزه مباحث کلان اقتصادی و مالی و شرکت‌ها اظهار نظر می‌کند. وی بسیار در این حوزه‌ها مسلط و متخصص هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: در چنین وضعیتی آیا به دنبال استیضاح وزیر واقعی و مشرف به موضوعات کلان کشور و تنبیه وی هستید؟ تشویق راه اصلاح را باز می‌کند اما تنبیه نتیجه‌ای نخواهد داشت. امروز در یک آزمایش سخت قرار گرفتیم لذا باید به مدیران کارآمد امتیاز دهیم و از مدیرانی که در پی ندانم کاری هستند، دوری بجوییم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان با رأی قاطع و کارآمد از استیضاح وزیر راه و شهرسازی جلوگیری کنند تا این وزارتخانه میدان کار را برای سال 97 مهیا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار