تحصن اصولگرایان برای سوال از روحانی در جلسه استیضاح آخوندی

تهران (پانا) - تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر راه و شهرسازی برای طرح سوال خود از رئیس جمهوری در جایگاه هیات رئیسه مجلس تحصن کردند.

کد مطلب: ۸۰۶۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تحصن اصولگرایان  برای سوال از روحانی در جلسه استیضاح آخوندی

برخی نمایندگان نزدیک به جناح اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در جریان برگزاری استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، در لحظاتی که وی مشغول اظهار نظر و دفاع از خود بود، در جیاگاه هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حاضر شدند و به گفت وگو با محمد علی وکیلی، دبیر هیات رئیسه بهارستان و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پرداختند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که اولین نماینده ای بود که به جایگاه هیات رئیسه مراجعه کرد، با محمد علی وکیلی، نماینده مردم تهران به گفت و گو پرداخت که این گفت و گو ناگهان شدید شد و شکل دعوا به خود گرفت به طوریکه دای فریادهای ذوالنور بلند شد.

این گفت و گو که متشنج شده بود در بعضی موارد با برخی برخوردهای فیزیکی نیز همراه بود، در نهایت با حضور برخی دیگر از نمایندگان نزدیک به جناح اصولگرایان مجلس به ویژه؛ مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه، نقوی حسینی، نماینده ورامین، حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و احدی آزادی خواه نماینده مردم ملایر گسترده تر شد به طوریکه سر وم صدای قابل توجهی در صحن علنی مجلس به پا کرد.

عباس آخوندی که مشغول حرف زدن و دفاع از خود بود، در جریان این درگیری چندین بار اظهارات خود را قطع کرد که علی لاریجانی در واکنش به اقدام وی گفت که شما مشغول صحبت کردن باشید، این موضوع ارتباطی با شما ندارد.

یکی از نمایندگان نزدیک به اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در همین رابطه به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: «مسئله از آنجایی آغاز شد که نمایندگان به خارج شدن طرح سوال از رئیس جمهوری اعتراض داشتند.»

وی ادامه داد: «هیات رئیسه به آنان گفت که سوال از رئیس جمهوری به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد امضاها از دستور کار خارج شده است، ذوالنور نیز که از طراحان این سوال محسوب می شود به این مسئله اعتراض داشت و همراه با تنی چند از نمایندگان دست به اعتراض و تحصن زدند.»

بر اساس این گزارش، مسعود پزشکیان، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی بعد از بالا گرفتن قائله به جایگاه هیات رئیسه بهارستان مراجعه کرد و به صحبت با تحصن کنندگان پرداخت که در نهایت افراد معترض به همراه پزشکیان به خارج از صحن مجلس شورای اسلامی رفتند.

نکته جالب اینجاست که نادر قاضی پور و احد آزادی خواه به همراه سایر تحصن کنندگان به خارج از صحن مجلس نرفتند و به سمت صندلی های خود برگشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار