بزرگداشت سراینده «ای ایران» در «مهمانخانه»

تهران (پانا) - مجله ظهرگاهی شبکه چهار سیما،امروز به بزرگداشت دکتر حسین گل گلاب ادیب نویسنده و شاعرمی پردازد.

کد مطلب: ۸۰۶۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت سراینده «ای ایران» در «مهمانخانه»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه تلویزیونی «مهمانخانه» امروز در سالروز درگذشت حسین گل‌گلاب، ادیب و ترانه‌سرا و سراینده سرود معروف«ای ایران ،ای، مرز پرگهر»، با حضور دو کارشناس به بزرگداشت و بررسی آثار این ادیب نویسنده می پردازد.
بنابراین گزارش، امیرحسین مدرس در این بخش با هومن رضاییان روزنامه نگار و مستند ساز فیلم« مرز پرگهر» و جواد مهدویان پژوهشگر و مجموعه دار موسیقی و اسناد، در خصوص زندگی و اًثار حسین گل گلاب گفتگو می کند.
زنده‌یاد استادحسین گل‌گلاب،گیاه‌شناس،ادیب، نویسنده، شاعر، مترجم، استاد دانشگاه، نوازنده، موسیقیدان، عکاس و هنرمند ایرانی بود.او به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، روسی، عربی و لاتین تسلط داشت و در زمینه معادل ‌یابی برای واژه‌های علمی از متخصصان فرهنگستان ایران بود. سروده‌های مشهور «ای ایران» و «آذرآبادگان» از جمله کارهای اوست.
در بخش دوم از برنامه امروز «مهمانخانه» دکتر مهرنوش اثباتی دارای دکترای روانشناس و مدرس دانشگاه با مخاطبان در زمینه افزایش انعطاف پذیری روانشناختی گفتگو می کند.
برنامه «مهمانخانه» به تهیه‌کنندگی سیدمحمدرضا ضرغامی به یاد روزگار گذشته و براساس سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، تلاش می کند به خانواده‌های ایرانی برای هنرمندانه زندگی کردن اطلاعات بدهد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 14 و 30 دقیقه از شبکه چهار به صورت زنده پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار