معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش: دانش‌آموزان کم تحرک اسیر فناوری‌های نوین هستند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش با اشاره به فقر حرکتی، وجود فناوری‌های نوین و زندگی در هزاره سوم را عامل بیماری‌های جسمی و روحی به ویژه در دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۰۶۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش: دانش‌آموزان کم تحرک اسیر فناوری‌های نوین هستند

مهرزاد حمیدی در اختتامیه چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد گفت: در هزاره سوم دنیا با فقر حرکتی مواجه هستیم و وجود فناوری‌های نوین نوجوانان و جوانان را به سکون وا می‌دارد.

وی ادامه داد: انسان تک بعدی آسیب‌های متعدد روحی و جسمی را متحمل می‌شود و با توجه به اینکه فعالیت در مناطق شهری کم است باید برای این موضوع چاره اندیشی کرد.

کوچ بیماری‌ها از سنین کهنسالی به جوانی

حمیدی با تاکید بر اینکه آمادگی جسمانی و سواد حرکتی نسل امروز در خطر است عنوان کرد: این عامل موجب کوچ بیماری‌های دوره میانسالی به سنین جوانی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش با بیان اینکه غفلت نسبت به ورزش و تحرک نتایج نامطلوبی دارد گفت: بی توجهی به ورزش همگانی زمینه گسترش آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند؛ متولیان ورزشی در ورزش قهرمانی غرق شده‌اند.

حمیدی فعالیت‌های ورزشی را عاملی برای بهبود سلامت جسمی و روحی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: فرمایشات مقام رهبری مبنی بر تهذیب، تحصیل و ورزش نشان از رشد متوازن جامعه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش افزایش دو ساعته درس تربیت بدنی در پایه دوازدهم را تصمیمی برای نجات نسل آینده از کم تحرکی دانست و گفت: متولیان ورزش کشور باید بدانند که آموزش و پرورش رقیب آنها نیست و ورزش قهرمانی از رهگذر آموزش و پرورش می‌گذرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار