موافقان استیضاح از وزیر کار چه گفتند؟

عثمانی: آقای ربیعی شما وزیر تبعیض اجتماعی هستید/ تاجگردون: من امروز آدم لاریجانی نیستم

تهران (پانا) - هفت نماینده متقاضی استیضاح وزیر کار در جلسه صبح امروز مجلس و قبل از دفاع علی ربیعی، وزیر کار و رفاه اجتماعی دلایل خود برای استیضاح وزیر و در مخالفت با وزارت او بیان کردند.

کد مطلب: ۸۰۶۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
موافقان استیضاح از وزیر کار چه گفتند؟

محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی به شایعه شخصی بودن دلایل استیضاح وزیر اشاره کرد و خطاب به وی گفت: «اگر سندی دارید نماینده را با ذکر حوزه انتخابیه معرفی کنید تا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با وی برخورد کند.»

وی ادامه داد: «آقای ربیعی وزارت شما وزارت تعاون نیست وزارت حذف تعاون است سهم تعاونی‌ها هر روز در اقتصاد کمتر می‌شود و در دوره شما بیش از 28.6درصد تعاونی‌ها تعطیل شدند‌.»

این نماینده مجلس افزود: «شما وزیر کار نیستید وزیر کارفرما هستید تا در چنین روزهایی بلندگوی شما شوند.»

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید بیان کرد: «لیسانسه‌ها و فوق لیسانس‌های ما امروز برای 400 هزار تومان در ماه کار می‌کنند شما مسئول این اتفاقات ناگوار هستید و هر کس که اعتراض کند همان شغل 500 هزار تومانی خود را هم از دست می‌دهد، شما مسئول چاه‌ها و چاله‌هایی هستید که جلوی پای فارغ‌التحصیلان ما قرار گرفته است.»

نماینده مردم بوکان خطاب به وزیر کار گفت: «رو به روی وزارتخانه شما دفتر پیشخوان دولتی است که خانم‌های لیسانس و فوق لیسانسه با ماهی 500 هزار تومان بیش از 10 ساعت کار می‌کنند و از حداقل‌ها هم بی‌بهره‌اند. آقای ربیعی حداقل پرده اتاقت را کنار بزن و ببین.»

وی در ادامه ربیعی را مسئول تبعیض‌های اجتماعی خواند و با اشاره به وضع نابسامان صندوق تأمین اجتماعی یادآور شد: «شما صندوق تأمین اجتماعی را به وجه‌المصالحه سیاسی و باندی تبدیل کرده‌اید الحق که شما استاد هستید. استاد تمام هستید. استاد تمام گماردن افراد متخصص در پست‌های غیر مرتبط هستید.»

عثمانی متذکر شد: «به ما سفارش می‌کنید چون یک کرد و اهل سنت را در مقامی گذاشته‌اید از استیضاح صرف نظر کنیم آقای ربیعی شما با این کار راه را بیشتر بر اهل سنت بسته‌اید.»

وی در خاتمه اضافه کرد: «شما و مدیرانتان جمعاً توان صد متر دویدن را ندارید راه را برای دیگران باز کنید.»

نماینده مردم دامغان: آقای ربیعی بروید رئیس سازمان تأمین اجتماعی شوید

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضع نابسامان پالایشگاه‌ها در کشورمان اظهار کرد: «امروز بالغ بر 60 درصد پالایشگاه‌ها به این وزارتخانه واگذار شده ، پتروشیمی نیز که باید سالانه 30 میلیارد دلار سود داشته باشد نیز به وزارت کار واگذار شده ولی سود آن به‌حساب خزانه واریز نمی‌شود.»

وی ادامه داد: «پتروشیمی‌های ما در حال انهدام است آن روزی که عربستان 200میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کرد ما قصد داشتیم 30 میلیارد سرمایه گذاری کنیم اما این نفوذی‌های می‌گفتند برای محیط زیست ضرر دارد.»

این نماینده مجلس خطاب به حامیان ربیعی گفت: «بنده با جناحی که از وزیر کار حمایت می‌کند می‌گویم که بردارید ربیعی را و وزیری بیاورید که آبرو برای نظام باشد.»

نماینده مردم دامغان در ادامه انتخاب معاون زن توسط ربیعی را نیز به بار انتقاد گرفت و آن را عملیات روانی وی بر روی زنان خواند و یادآور شد: «ربیعی به‌عنوان کسی که همسرش فوت کرده هر روز میاید اشک‌هایش را در تلویزیون نشان می‌دهد آقای ربیعی بگذارید وزیر جدیدی انتخاب شود و شما بروید رئیس سازمان تأمین اجتماعی شوید و اقدامات خود را در آن جا پی گیری کنید.»

ماجرای پیامک به نمایندگان برای حمایت از ربیعی

محمود نگهبان سلامی، نماینده حوزه انتخابیه خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: «ما شاهد پیامک‌هایی به نمایندگان بودیم که در صورت استیضاح علی ربیعی کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع خواهند کرد.»

وی ادامه داد: «نمایندگان مجلس حق دارند نسبت به پول کارگران از شما پرسشگری کنند شما حق ندارید به خاطر این پرسشگری نمایندگان مجلس را زیر سؤال ببرید.»

این نماینده مجلس یادآور شد: «امروز چه بخواهید چه نخواهید ایران اسلامی ما داغدار است، ما داغدار جان باختن 66 مسافر هواپیمای اسمان هستیم. آقای ربیعی هواپیمای آسمان که زیر نظر شماست چارت مدیریتی آن بدون در نظر گرفتن تخصص‌ها و ضوابط ایکائو انتخاب شده است .»

نگهبان سلامی در خاتمه متذکر شد: «آقای ربیعی من سابقه استیضاح شما را به خاطر می‌آورم طبق عادت قرآنی در جیبتان بیرون می‌آورید بغض می‌کنید و فضا را احساسی می‌کنید اما امروز مجلس شورای اسلامی بلیت سقوط شما توسط هواپیمایی آسمان را صادر خواهد کرد.»

تاجگردون: هواپیمای تهران - یاسوج بیمه نداشت/ آدمِ لاریجانی نیستم

غلامرضا تاجگردون از دیگر موافقان استیضاح وزیر کار در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد:«کلام امروز من صرفا در قالب قسمی است که در برابر مردم، قرآن و قانون اساسی یاد کرده ام، استیضاح های مهم بعد از انقلاب را مرور کنید. آقایان عبدالله نوری، ناطق نوری، مهاجرانی و اخیرا فرجی دانا در همه آنها دو گفتمان مطرح بود. من امروز از صحن، قانون اساسی، دولت و نمایندگان و مجلس عذر خواهی می کنم که اگر مطالبی گفته می شود که در شان دولت و مجلس نیست.»

وی افزود: «چهار سال و شش ماه پیش من در پشت این تریبون از برادر عزیزم آقای ربیعی دفاع کردم ایشان آن روز برای من عبادی بود که پاک، ضد فساد، برنامه ریز و مستقل بود و تحت تاثیر امثال تاجگردون قرار نمی گرفت و می‌دانست به پای انقلاب خون ریخته شده است. من آن روز از عباد حمایت کردم. اما چه شد که مخالف ربیعی شدم؟

تاجگردون ادامه داد: «من و جمعی از استیضاح کنندگان خدمت آقای ربیعی رسیدیم گفتم می دانم از همه طرف به شما هجمه می شود. از شما مطالباتی دارند شاید دوست نزدیک من از تو مطالبه می کند اما پشت تو آمدیم که با هیچ کس حتی تاجگردون معامله نکنی و مستقل بایستی، ما ۴ سال و شش ماه با تو همکاری کردیم که خوب کاری کنی و برنامه هایت را اجرا کنی، اما عنان را رها کردی و بسیاری از بخشهای مهم کشور را معطل تصمیمات خود کردی. البته هیچ چیزی از دوستی ما کم نمی شود.»

وی اضافه کرد: «نمی شود رئیس سازمان تامین اجتماعی را یک سال در هوا معلق کرد. یا رئیس سازمان بازنشستگی را معلق نگه داشت و بعد بگویی تاجگردون سفارش کرده است من امروز از زبان کارگرانی صحبت می کنم که به حقشان نرسیده‌اند. کی صدای دولت درآمد که مشکل کارگران حل شود. ما در امور کارگران مستقل تر عمل کردیم. مگر ما از پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی دفاع نکردیم؟ این حق کارگر بود. بانک رفاه کارگران هم حق کارگر است نه هزاران میلیارد بدهی بانک رفاه به تامین اجتماعی بابت حقوق کارگران. حق کارگر آن جاست. بانک رفاه کارگران را ذلیل کردید.»

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: «ما گفتیم آدمهای حرفه‌ای بگذار به این و آن وصل نکن و به ما نسپار. من امروز آدم لاریجانی نیستم. نروید به امیدی ها و به دوستان هم‌حزب من بگویید که اینها مامور لاریجانی هستند. نروید بین پایداری ها بگویید من مامور روحانی هستم که شما را بیندازم. من و استیضاح کنندگان، نماینده مردم هستیم و تنها وامدار مردم هستیم.»

تاجگردون خاطرنشان کرد: «من نماینده ۶۶ جنازه‌ای هستم که بالای قله دنا هستند. یک نفر در دولت نخواست چرا ما کوتاه بیاییم؟ من در دفاع از استیضاح قبلی آقای آخوندی گفتم که ایشان عذرخواهی کرده بنابراین ایشان را ببخشید.»

پورابراهیمی: به من می گویند مخالفتم با ربیعی به دلیل مسائل شخصی است

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 22 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «پیش بینی هایی در گذشته در صحن علنی مجلس در خصوص معرفی آقای علی ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان معرفی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی در دولت یازدهم داشتم که براساس آن اعلام کردم آقای ربیعی با توجه به ویژگی ها و ماموریت های این وزارتخانه مهم و اساسی که باید پیشانی حرکت اقتصادی کشور باشد، برای تصدی این پست مناسب نیستند.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه افزود: «براساس پیش بینی های انجام شده امروز عملکرد بیش از 4 سال آقای علی ربیعیدر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مناسب نبوده و وضعیت اسفباری در شرایط اقتصادی وجود دارد.»

پورابراهیمی داورانی افزود: «برخی از بزرگواران به بنده اعلام کردند که در چند سال گذشته که از وزیر تعاون در صحن علنی مجلس سوال مطرح شد و ایشان چند کارت زرد گرفتند بیشتر مخالفت های بنده با آقای علی ربیعی به دلیل مسائل شخصی بوده است که اینگونه نیست حتی در جریان رأی اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم بنده خواستم که در مخالفت با وزارت آقای ربیعی در مجلس صحبت کنم اما با لابی گری که انجام دادند اجازه این کار به بنده داده نشد.»

وی افزود: «بنده از روز اول با وزارت آقای ربیعی در دولت یازدهم مخالف بودم و در این رابطه فیلم صحبت های بنده در جریان رأی اعتماد دولت یازدهم در مخالفت با تصدی وزارت توسط آقای ربیعی در سال 92 گویای این موضوع است.»

پورابراهیمی همچنین افزود: «فارغ از سوابق کاری و اجرایی آقای علی ربیعی که اقداماتی انجام داده اند باید وضعیت کنونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنای عمل باشد.»

وی ادامه داد: «آقای محبی نیا اشاره کردند که وزیر تعاون اهل منطقه جوادیه تهران و جزء محلات فقیرنشین است اما امروز از آقای علی ربیعیاین سوال را دارم که منزل شما در حال حاضر در جنوب یا شمال شهر تهران است؟ همچنین سوال دارم قیمت منزل شما چند صد میلیونی است یا چند میلیاردی؟ سوال دیگر بنده این است که فرزندان آقای وزیر در حوزه های مختلف چه کار می کنند؟»

این خبر در حال تکمیل است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار