مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی در انتظار گردشگران نوروزی

بیرجند(پانا)_مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: چهار منطقه حفاظت شده «شاسکوه، درمیان سربیشه، آرک و گرنگ و مظفری» در انتظار مسافران و گردشگران نوروزی است.

کد مطلب: ۸۰۶۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی در انتظار گردشگران نوروزی

پرویز آرامنش امروز (۲۲ اسفند) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و زنده شدن طبیعت، این اداره کل آماده استقبال از مسافرین نوروزی در مناطق تحت مدیریت خود است.

وی افزود: استان خراسان جنوبی دارای ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۵۴۸ هکتار اراضی ارزشمند زیست محیطی شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع است که می توانند مکان های مناسبی برای تفریح و گذراندن ایام نوروز برای مسافرین نوروزی و بازدیدکنندگان و علاقمندان به طبیعت و حیات وحش از سراسر ایران باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: در استان چهار منطقه حفاظت شده شاسکوه(واقع در شهرستانهای قاین و زیرکوه)، درمیان سربیشه (واقع در شهرستانهای درمیان و سربیشه)، مظفری (واقع در شهرستانهای فردوس و بشرویه) وآرک و گرنگ (واقع در شهرستان خوسف) و همچنین دارای سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان، رباط شور(واقع در شهرستانهای فردوس و بشرویه) و پناهگاه حیات وحش نایبندان شهرستان طبس است که علاقمندان می توانند از این مناطق بازدید کنند.

وی اظهار داشت: در استان گونه های متنوع و متعدد جانوری از جمله یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، قوچ اوریال، کل و بز، هوبره، گربه شنی، آهو، جبیر، زاغ بور و انواع خزندگان وجود دارد.

آرامنش با بیان اینکه در طول ایام نوروز ماموران یگان حفاظت استان به صورت شبانه روزی و در قالب تیم های گشت و کنترل، کلیه مناطق تحت مدیریت وآزاد این استان را مورد بازدید و کنترل قرار می دهند از عموم مردم دعوت کرد تا با خاطری آسوده و اطمینان کامل از مناطق این استان دیدن و از طبیعت زیبا و سرسبز بهاری نهایت لذت و بهره برداری را ببرند.

وی همچنین از اختصاص شماره تلفنی جهت رفاه حال همشهریان و مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: شماره تلفن 1540 که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در اختیار عموم قرار گرفته؛ می توانند به صورت رایگان و در طول شبانه روز در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست، شکار و آزار و اذیت جانوران و ... مراتب را با این شماره تلفن در اختیار این اداره کل قرار داده تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار