جزئیات درگیری در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

تهران (پانا) - پلیس وین اعلام کرده است که در حال جستجوی محل سکونت ضارب است و با وجود آنکه نمی‌توان انگیزه‌های تروریستی و سیاسی و مذهبی را نادیده گرفت اما هنوز انگیزه ضارب مشخص نیست.

کد مطلب: ۸۰۶۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات درگیری در مقابل اقامتگاه سفیر ایران  در اتریش

در درگیری یک فرد ناشناس با نیروی پلیس در مقابل محل اقامت سفیر ایران در وین، میخائیل بائوئر، سخنگوی وزارت دفاع اتریش اعلام کرده است که زمانی که اقدامات پیشگیری تأثیری از خود نشان نداد، نیروی ما از سلاح استفاده کرد.

فرد حمله کننده در درگیری با نیروی پلیس حاضر در محل کشته شده است.

سخنگوی وزارت دفاع همچنین افزوده است که با نگاه کنونی اقدام انجام گرفته صحیح بوده است.

در حالی که در جریان این درگیری نیروی حفاظت ارتش که در مقابل سفارت ایران بوده زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است، بائوئر از تمهیدات روانشناسی در نظر گرفته شده برای این نیروی ارتش خبر داده است.

همچنین ، سوروس، سخنگوی پلیس اتریش درباره انگیزه های حمله کننده به سفارت که یک جوان 26 ساله با ملیت اتریش است بیان کرده است که پس زمینه تروریستی، انگیریه سیاسی و مذهبی و غیره را نمی توان انکار کرد و پلیس در حال جستجوی محل سکونت فرد مهاجم است.

درگیری در مقابل محل اقامت سفیر ایران در وین در ساعت 23:35 دقیقه به وقت محلی رخ داده و مهاجم توانسته بازوی محافظ را زخمی کند اما با شلیک گلوله او، در دم جان سپرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده ضمن تأکید بر همکاری پلیس و وزارت امور خارجه اتریش با سفارت ایران بیان کرد: «مأموران پلیس از ساعات اولیه این حادثه حضور داشتند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت که هنوز مشخصات فرد ضارب اعلام نشده و به همین دلیل انگیزه فرد مشخص نیست.

قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش صبح امروز (دوشنبه) با عباداله مولایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین تلفنی صحبت کرد و ضمن احوالپرسی، شدیدا از آنچه که در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در وین رخ داد، ابراز تاسف کرده و نگرانی دولت اتریش را از این قضیه اعلام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار