بین‌المللی شدن دانشگاه تربیت شهید رجایی کلید خورد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه شهید رجایی با تاکید بر حرکت به سمت کیفیت بخشی از برنامه‌های آینده این دانشگاه در سال 97 به ویژه بین المللی شدن آن خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بین‌المللی شدن دانشگاه تربیت شهید رجایی کلید خورد

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سال ۱۳۷۶ با ادغام مرکز آموزش‌عالی فنی و دانشکده تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای و با مجوز وزارت فرهنگ و آموزش عالی و تأیید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه تبدیل شد و همچنان تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم به صورت مشترک فعالیت می‌کند.

این دانشگاه با تعداد حدود 9 هزار دانشجو و فعالیت 9 دانشکده شامل مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی مواد و فناوری های نوین، مهندسی مکانیک، مهندسی معماری و شهرسازی، علوم انسانی و علوم ورزشی در حال فعالیت است.

حمیدرضا عظمتی، رئیس این دانشگاه در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه‌های دانشگاه شهید رجائی در سال 97 اظهار کرد: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌هایی است که وظیفه تعلیم و تربیت معلمان را بر عهده دارد و تمرکز اصلی آن بر آموزش هنرجویانی است که قصد فعالیت در هنرستانهای کشور را دارند .

وی با اشاره به وظایف دانشگاه شهید رجایی افزود: از این منظر آموزش و تربیت نیروی انسانی وزارت متبوع (آموزش و پرورش)، تولید علم و پژوهش و همانند سایر دانشگاه‌های پیشرو فعالیت در فرایند تولید علم نافع جز وظایف اصلی این دانشگاه به شمار می رود .

گام‌های دانشگاه برای توسعه روابط بین‌المللی

عظمتی با اشاره به اینکه بر مبنای راهبرد کلان کیفیت‌بخشی در عرصه‌های آموزش و پژوهش گام بر می داریم تصریح کرد: رفع نیازهای جامعه هدف یعنی وزارت آموزش و پرورش بخشی از ماموریت های اصلی ما محسوب می شود و طبق اساسنامه دانشگاه در نظر داریم تا در سال 97 برای بین المللی شدن این دانشگاه گام برداریم .

رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به اینکه قصد داریم با توجه به سند بین المللی این دانشگاه در جهت مرجع شدن در حوزه تربیت معلم در کشورهای اسلامی اقدام کنیم گفت: در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده است و تجربیات مرتبط با این هدف را بررسی کردیم .

توسعه تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری دانشگاه

عظمتی تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها به کیفیت‌بخشی در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دانشگاه هم توجه کردیم و توسعه تجهیزات و امکانات دانشگاه از مهمترین برنامه ها محسوب می‌شود .

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که طی یکی دوسال آینده تامین تجهیزات دانشگاه به حد قابل قبولی برسد البته نسبت به سالهای گذشته اقدامات مثبتی در این حوزه داشتیم .

به سمت استاندارسازی حرکت می‌کنیم

رئیس دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه قریب به 4 دهه از عمر دانشگاه شهید رجائی می گذرد و طی این سالها روند چشمگیری داشته گفت: دانشگاه اکنون با حداکثر ظرفیت خودش فعالیت کرده و به سمت کیفیت بخشی استانداردسازی روند آموزشی گام برداشتیم .

وی درباره توجه به مسائل رفاهی در این دانشگاه عنوان کرد: گام های رو به رشدی در این حوزه داریم و به سمت تکمیل شدن فرایندهای رفاهی برای دانشگاه و دانشجویان حرکت می کنیم .

پذیرش دانشجو تابع نظر آموزش و پرورش است

عظمتی درباره پذیرش دانشگاه در سال 97 هم عنوان کرد: این فرایند تابعی از نیاز آموزش و پرورش بوده و حداکثر ظرفیت را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم که به طور کلی تربیت معلم به دو شکل چهار ساله و یکساله برای دانشجویان ارائه خواهد شد .

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه برای جذب دانشجو در دوره های چهارساله و یکساله گفت: برای دوره های یکساله مهارت آموزی بین دو یا سه هزار نفر ، برای دوره های چهارساله بین 700 تا 800 دانشجو پذیرفته خواهند شد .

نیازمند توسعه فضاهای خوابگاهی هستیم

رئیس دانشگاه شهید رجایی درباره وضع خوابگاه های دانشجویی عنوان کرد: در این زمینه مشکلاتی وجود داشت و با توجه به اینکه اکثریت دانشجویان از شهرستان ها هستند نیازمند توسعه فضاهای خوابگاهی هستیم که امسال با توجه به مساعدت وزیر آموزش و پرورش گام های مثبت مناسبی در این حوزه برداشته شد .

وی به بازنگری دروس دانشگاه شهید رجایی هم اشاره و عنوان کرد : در سال 93 درحوزه فنی و حرفه ای بازنگری دروس را انجام دادیم و ماموریت رشته ها مشخص شده و جزئیاتی باقی مانده است که در صورت نیاز در این زمینه اقدام خواهیم کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار