حمله به سفارت ایران در لندن/ متعرضان دستگیر شدند

قاسمی: مراتب اعتراض ایران به لندن اعلام شد/ انگلیس رسما عذرخواهی کرد

تهران (پانا)- سفیر ایران در لندن در صفحه توئیتر خود از حمله به سفارت ایران در بریتانیا از سوی طرفداران فرقه شیرازی خبر داد. در پی اعلام این خبر ایران مراتب اعتراض شدید خود را به سفیر انگلیس در تهران اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
حمله به سفارت ایران در لندن/ متعرضان دستگیر شدند

سمیرا امیر چخماقی - حمید بعیدی نژاد نوشت : «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کرده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

اخبار منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که مهاجمان به سفارت ایران در لندن پرچم ایران را از سفارت برداشته و پرچم خود را جایگزین کردند.

آنها بالکن سفارت به سمت خیابان اصلی را در تصرف خود دارند.

گفته می شود این افراد که تصاویر آیت الله سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

شبکه ماهواره ای فدک که گفته می شود وابسته یاسر حبیب (کویتی الاصل) است و ارتباط خاص با هیات خدام المهدی دارد پوشش پر رنگی به این ماجرا داده است.

به گزارش بی بی سی، پلیس لندن می گوید ساعت 16:30 به وقت محلی به آنها گزارش شده است افرادی وارد سفارت ایران شده اند.

به گفته پلیس این اشخاص چهار نفر هستند و مأموریان در حال رسیدگی به وضعیت هستند . هنوز کسی بازداشت نشده است.

از سوی دیگر خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرده است که پلیس لندن کمترین واکنشی در قبال این رفتار تروریستی نشان نداده است.

قاسمی: اعتراض شدید ایران به لندن

در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.

وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

دیپلمات های سفارت ایران در آرامش و امنیت هستند

حمید بعیدی نژاد در دومین روایت خود از حمله به سفارت ایران با انتشار عکسی در صفحه توئیتر خود نوشت: معترضان فقط روی بالکن بیرونب سفارت بوده و در مخاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.

ختم غائله سفارت ایران/ متهمان دستگیر شدند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد. قاسمی خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.

بعیدی نژاد: هنوز احتمال حضور افراد دیگری از فرقه در اطراف سفارت وجود دارد

سفیر ایران در لندن نیز در توئیت تازه خود گفت: «چهار معترض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند. ولی هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف سفارت اطمینان وجود ندارد.

کمیسیون امنیت ملی حمله به سفارت ایران در لندن را بررسی می کند

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون موضوع حمله به سفارت ایران را در لندن مورد بررسی قرار می‌دهد و از دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه توضیح خواهد خواست.

سید حسین نقوی حسینی ضمن محکوم کردن تعرض افراد غیرمسئول به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: سفارت ایران در انگلستان جزئی از خاک کشور ما محسوب می‌شود و مسئولیت این تعرض به عهده دولت انگلیس است و بر این اساس لندن باید پاسخگوی این اتفاق باشد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی حتما این موضوع را بررسی می‌کند و از دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه توضیح خواهد خواست.

نقوی حسینی درباره تاثیر این اتفاق بر روابط دو کشور گفت: ما باید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم متعرضین چه کسانی بودند، تعرض چگونه صورت گرفته و آیا تعللی که وجود داشته عمدی بوده یا خیر تا بتوانیم به صورت دقیق‌تر در این باره اظهار نظر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار