مدیرکل محیط زیست استان البرز مسئولان استان را به چالش بی زباله دعوت کرد

کرج (پانا) - در راستای اجرای طرح بی زباله با شعار از خودمان شروع کنیم با هدف کاهش تولید زباله، مراسم توزیع کیسه های پارچه ای توسط مدیرکل محیط زیست استان البرز و کارکنان اداره کل البرز در بین مسئولین صورت پذیرفت.

کد مطلب: ۸۰۵۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل محیط زیست استان البرز مسئولان استان را به چالش بی زباله دعوت کرد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، در حاشیه مراسم روز درختکاری که در باغ سیب مهرشهر کرج و با حضور استاندار البرز و کلیه مسئولین استان و مردم برگزار شد، در راستای اجرای طرح بی زباله با شعار از خودمان شروع کنیم با هدف کاهش تولید زباله مراسم توزیع کیسه های پارچه ای توسط حکیمی مدیرکل محیط زیست و کارکنان اداره کل البرز در بین مسئولین صورت پذیرفت.

در این مراسم حکیمی کلیه مسئولین استان را به چالش بی زباله دعوت کرد و از آنان خواست با ترویج فرهنگ تولید زباله کمتر و حذف بطریهای آب معدنی و کیسه های پلاستیکی در ادارات و محل کار و زندگی به این چالش بپیوندند.

حکیمی عنوان داشت: بخش بزرگی از مشکلات محیط زیست ایران و بخصوص استان البرز وجود حجم عظیم پسماند و عدم مدیریت صحیح آن است که موجب گردیده علاوه بر دور ریختن سرمایه ها باعث تخریب و آلودگی محیط زیست شود.

وی اضافه کرد: قبل از آنکه از مردم بخواهیم که زباله کمتر تولید کنند اول باید مسئولین از خودشان شروع کنند و با اجرای مدیریت سبز در ادارات و اماکن دولتی جلوی تولید بیشتر پسماند بخصوص زباله های پلاستیکی گرفته شود لذا سازمان محیط زیست طرحی را با نام بی زباله اجرا می کند که شعار آن از خودمان شروع کنیم است.

در همین راستا مدیران و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست البرز و ادارات تابعه آن ضمن حذف استفاده از بطریهای آب معدنی در محل کار با انجام برنامه پاکسازی در محیطهای شهری و طبیعی اجرای این طرح را از خودشان شروع کردند.

مدیرکل محیط زیست البرز در پایان از کلیه مسئولان خواست تا با پیوستن به چالش بی زباله برای پاکسازی محیط زیست خود برنامه ریزی کرده و به اداره کل محیط زیست البرز اطلاع دهند تا با ایجاد یک موج فرهنگی تا قبل از تعطیلات نوروز بتوانیم وضعیت مناسبتری در محیط های طبیعی و گردشگری در ایام تعطیلات ابتدای سال و سفرهای نوروزی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار