کارشناس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور در گفتگو با پانا مطرح شد

تاکید بر عدالت آموزشی و تامین امکانات فرهنگی در نطق‌ نامزدهای انتخابات شوراهای دانش آموزی خوزستان

غنی سازی اوقات فراقت دانش آموزان و لزوم اهتمام به آن در تصمیم گیریهای کلان

اهواز (پانا) - ناهید عبادانی به عنوان ناظر کشوری درنهمین دوره انتخابات مجلس وشورای دانش آموزی استان خوزستان از نزدیک در جریان روند برگزاری انتخابات قرار داشت و با حضور در سخنرانی نامزهای انتخاب این دوره ارزیابی و برداشت خود رادر گفت‌وگو با پانا بیان کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر عدالت آموزشی و  تامین امکانات فرهنگی در نطق‌ نامزدهای انتخابات شوراهای دانش آموزی خوزستان

خانم عبادانی با اشاره به فرایند انتخاب نمایندگان مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: انتخابات شورای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی همان طور که می‌دانیم ، از مدرسه آغاز می شود . نمایندگان ابتدا در سطح منطقه و سپس در سطح استان انتخاب می‌شوند و از بین آنها نمایندگانی که بالاترین رای‌ها را داشته باشند به مجلس دانش‌آموزی راه پیدا می کنند. در استان خوزستان که این روند به خوبی اجرا شد دانش آموزان آمدند نظرات خودشان دادن و کسانی که به عنوان نامزدهای انتخاباتی به بیان نظرات و دیدگاههای خود در قالب سخنرانی پرداختند و با شور و حال و اشتیاقی خاص دغدغه های خود را بیان داشتند.

وی همچنین به محوریت مباحث مطرح شده در میان سخنان انتخاباتی نامزدها اشاره کرد و افزود : عمده مباحث مطرح شده در سخنان دانش‌آموزان بحث عدالت آموزشی، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان،کمبود امکانات فرهنگی و ورزشی،لزوم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در برنامه‌های آموزشی و آموزش معلمان متناسب با تغییرات و تحولات روز از لحاظ علمی و آموزشی بود.

عبادانی در خصوص جایگاه مجلس دانش آموزی و تاثیر آن بر روند آموزش در کشور بیان کرد: مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی مشورتی است. یکی از سیاست‌های دولت در حوزه آموزشی این است که دانش‌آموز محور باشد؛ یعنی این که باید مسائل و مشکلات دانش آموزان را مد نظر داشته باشیم، مجلس دانش آموزی راهی است که دانش آموزان این ارتباط را پیدا می‌کنند. وی افزود: از محاسن این این ارتباط برقرای رابطه بین دانش آموزان و مسئولان استانی در استان می باشد که می تواند تاثیرات شگرفی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

عبادانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به توانمندی‌ها ی دانش‌آموزان خوزستانی امسال هم بتواانیم از این استان در ترکیب هیات رییسه دانش‌آموزی عضویداشته باشیم
و از نظرات آنها نیز بهره‌گیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار