در گفت‌وگو با پانا

وزیر آموزش و پرورش: از قابلیت‌های استان‌های دیگر برای رفع محرومیت‌های سیستان و بلوچستان بهره‌ می‌بریم

چابهار(پانا) - وزیر آموزش و پرورش گردهمایی معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش را بهترین فرصت برای آشنایی با قابلیت‌ها، محدودیت‌ها، مشکلات و ظرفیت‌های استان‌ها دانست‌.

کد مطلب: ۸۰۵۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: از قابلیت‌های استان‌های دیگر برای رفع محرومیت‌های سیستان و بلوچستان بهره‌ می‌بریم

سیدمحمد بطحایی در گفت‌‌وگو با پانا اظهار کرد: سمینار مدیران کل استانی بهترین ظرفیت است برای اینکه مدیران استان‌ها با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان آشنا شوند و از سویی دیگر محدودیت‌ها و مشکلات این استان را ببینند.

بطحایی افزود: حتماً این ظرفیت‌شناسی منتج به این خواهد شد که ما از قابلیت‌های استان‌های دیگر به ویژه استان‌هایی که نسبتا برخوردار هستند و می‌توانند در حل و رفع مشکلات و محرومیت‌های استان مشارکت کنند، بهره بیشتری را ببریم.

وی ادامه داد: مهمان‌نوازی مردمان فهیم این استان بود که بالاترین انگیزه را برای برگزاری این برنامه در چابهار برای ما ایجاد کرد؛ این سمینار بهانه بسیار خوبی برای توجه بیشتر خیران به این استان است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد مدیران کل وقتی به استانشان برگشتند بتوانند بخشی از ظرفیت خیران را به استان سیستان و بلوچستان هدایت کنند و برای رفع محدودیت‌ها به ویژه در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی اقدام کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه محرومیت به ویژه در استان سیستان و بلوچستان آنقدر زیاد است که واقعا از محل منابع دولتی نمی‌شود به این زودی‌ها امیدوار بود که کاملا برطرف شود البته دولت تلاش می‌کند و توجه جدی دارد.

وی گفت: اعتبارات ویژه‌‌ای برای فضای آموزشی استان سیستان و بلوچستان پیش بینی کردیم در حالی که برای هیچ استان دیگری چنین اعتبارات خاصی منظور نظر در بودجه نبوده، اما با توجه به همه تلاش‌ها آموزش و پرورش با اتکا به بودجه‌های دولتی و ردیف‌های اعتباری مربوط نمی‌تواند این محرومیت را برطرف کند. از این رو درخواست می‌کنم از همه بخش‌های دولتی و غیر دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی که از ظرفیت مردم برای این موضوع استفاده کنند و به میدان بیایند.

بطحایی ادامه داد: نگران هستیم که بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان با محرومیت‌هایی عمیق در حوزه فضا و تجهیزات مواجه باشیم؛ هنوز ما در مرکز استان مدارسی داریم که کانکسی هستند و بچه‌ها بر روی زمین می‌نشینند و تحصیل می‌کنند و این ایراد بسیار بزرگی است که باید این ایراد را برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار