نماینده ولی فقیه در اردبیل: پیگیر ساخت سریال شاه اسماعیل هستیم

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: پیگیر ساخت سریال شاه اسماعیل هستیم و به همراه استاندار اردبیل در روزهای آینده با رئیس سازمان صدا و سیما در رابطه با این موضوع جلسه‌ای خواهیم داشت.

کد مطلب: ۸۰۴۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در اردبیل: پیگیر ساخت سریال شاه اسماعیل هستیم

آیت‌الله سیدحسن عاملی در جمع فعالان فضای مجازی استان اردبیل اظهار داشت: از کسانی که به صورت گمنام برای استان اردبیل تلاش کرده و مشکلات مردم را منعکس کرده و مسئولان را در این رابطه آگاه می‌کنند٬ تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: خبررسانی با سرعت و دقیق٬ انتشار خبر در راستای دغدغه‌های مردم بسیار مقدس بوده و یک نظام موفق باید به اصحاب رسانه توجه داشته و از این قشر حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: اگر رسانه و نقد نباشد٬ فساد در جامعه گسترش می‌یابد و اصحاب رسانه وظیفه سنگینی بر دوش دارند و اصحاب رسانه باید در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی حضور فعال داشته باشند.

عاملی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری کشورهای پیشرفته دنیا در تقویت رسانه و فضای مجازی بسیار بالا بوده و این موضوع نشان از ارزش فضای مجازی است.

وی بیان کرد: کانالهای مجازی به صورت متفرق عمل کرده و مجموعه واحدی وجود ندارد که باید برای این مجموعه اساسنامه تدوین شده و انتخابات برگزار شود تا مسئولان و دستگاههای اجرایی به این مجموعه اهمیت قائل شوند.

امام جمعه اردبیل گفت: کانالهای فضای مجازی نیازمند ساماندهی است که بنده آماده هستم برای شروع این کار با مسئولان ارشد استان مذاکره و زمینه را مهیا کنم.

عاملی با اشاره به برخی از ایرادات کانالهای فضای مجازی افزود: متأسفانه یکی از آفتهای فضای مجازی تعصب است که وابسته به جناحهای خاص بوده و این تعصب سبب می‌شود که انتقاد به صورت مناسب از طرف این کانالها به مخاطبان ارائه نشود.

وی تصریح کرد: کانالهای فضای مجازی باید حق مداری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و عدالت در انتشار اخبار و انتقادات را فدای پیشنهادهای مالی وسوسه انگیز نکنند.

عاملی بیان کرد: باید یک استراتژی مشخص برای خودمان تدوین کنیم و اجازه ندهیم که در فضای مجازی تهمتهای ناروا مطرح شود چرا که آبروی افراد در میان است.

وی افزود: اگر کانالهای فضای مجازی در رابطه با مصالح کلان استان به صورت هماهنگ مطالبه‌گری کنند قطعا مسئولان استانی و کشوری به مشکلات منطقه رسیدگی خواهند کرد.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: مدیران کانالهای تلگرامی باید برای مطالب تفرقه انگیز و مخالف نظام که در فضای مجازی مطرح می‌شود٬ برنامه داشته و با هماهنگی مناسب در راستای آگاه‌سازی مردم تلاش کنند.

عاملی گفت: تحریفات تاریخی بسیاری در فضای مجازی مطرح می‌شود و رسالت اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در مقابله با این تحریفات بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: شاه اسماعیل ایران را در 23 سالگی یکپارچه کرد که اگر شاه اسماعیل نبود٬ ایران به 30 کشور مختلف تجزیه می‌شد و باید در راستای اطلاع‌رسانی تاریخ اردبیل تلاش کرده و شبهات تاریخی که مطرح می‌شود٬ در کانالهای فضای مجازی به مردم ارائه شود.

امام جمعه اردبیل افزود: پیگیر ساخت سریال شاه اسماعیل هستیم و به همراه استاندار اردبیل در روزهای آینده با رئیس سازمان صدا و سیما در رابطه با این موضوع جلسه‌ای خواهیم داشت.

عاملی به اشاره به خیانتهای صورت گرفته توسط حکومت پهلوی در تاریخ کشور بیان کرد: رضاخان آرارات را به ترکیه داد که این موضوع سبب ریخته شدن خون بسیاری از افراد و به وجود آمدن کینه شد که ایران را تجزیه و سبب از دست رفتن سرمایه‌های کشور شد.

وی افزود: اعتلای فرهنگ جامعه یکی دیگر از موضوعاتی است که کانالهای فضای مجازی باید به آن توجه داشته و در راستای تقویت فرهنگ جامعه تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار