معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان: گمرک فرآیندهای صادرات در مرز باشماق را تسریع کند

سنندج(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر سرعت بخشی فرآیندهای امور مرزی در باشماق و نیز اصلاح ساختارهای زائد و هزینه‌بر تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان: گمرک فرآیندهای صادرات در مرز باشماق را تسریع کند

حسین فیروزى معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات و شوراى ساماندهى مبادلات مرزى، حجم ٥ میلیارد و ٥٠٣ میلیون دلار مبادلات مرزى را خوب و قابل تقدیر ارزیابى کرد و افزود: باید گمرک تلاش کند فرایندها در مرز باشماق سرعت بیشترى بگیرد.
وى از فرماندهى مرزبانى استان نیز خواست با افزایش تعداد نیرو به تسریع ترددها در مرز کمک کنند.
فیروزى در خصوص خبر اعمال تعرفه ٣٥ درصدى از سوى دولت مرکزى عراق در آینده نزدیک براى واردات کالا از مرز باشماق، خواستار انعکاس مشکلات از سوى فعالان اقتصادى بخش خصوصى جهت ارائه گزارش به وزارت امور خارجه شد و افزود: باید تلاش کنیم با دیپلماسى، توان رقابت در بازارهاى عراق را حفظ کنیم و در این راستا پیگیرى هاى جدى داشته باشیم.
معاون استاندار کردستان در ادامه یادآور شد: تدابیر کارگروه توسعه صادرات باید در راستاى افزایش سرعت در مرز باشد و هر دستورالعمل یا ساختار زائد و اضافه اى که موجب معطلى، کندى کار و تحمیل هزینه اضافه شود با روح این کارگروه مغایر است.

معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان اعلام کرد: تا زمان تعیین تکلیف لایحه منطقه آزاد بانه و مریوان در مجلس شوراى اسلامى، تا شعاع ٢٠ کیلومترى مرز هیچ مجوزى توسط هیچ دستگاهى صادر نخواهد شد و هر اقدامى در این محدوده با مجوز شوراى مبادلات مرزى استان خواهد بود.

فیروزى در خصوص بحث برگزارى نمایشگاه ها، بر نیاز سنندج و کردستان به محلى دائمى و مناسب به عنوان محل دائمى نمایشگاه ها در سنندج تاکید و ابراز امیدوارى کرد اتاق بازرگانى سنندج عملیات اجرایى احداث نمایشگاه سنندج را با سرعت پیش ببرد.
وى خاطرنشان کرد: برپایى نمایشگاه علاوه بر اینکه دسترسى آسان را براى مصرف کنندگان فراهم مى کند مى تواند زمینه رقابت تولیدکنندگان را نیز ایجاد نماید و اهداف اقتصادى را دنبال کند.
معاون اقتصادى استاندار کردستان برپایى نمایشگاه هاى توانمندى هاى استان را مورد تاکید قرار داد و خواستار افزایش برگذارى نمایشگاه کالاهاى فرهنگى و کتاب در شهرستان هاى استان شد.
وى در ادامه از اعزام هیات هاى تجارى به کشورهاى دیگر استقبال کرد و اظهار داشت: مهمترین هدف از اعزام هیات هاى تجارى، پیدا کردن بازارهاى جدید صادراتى است اما اگر اعزام هیات هاى تجارى در سال هاى قبل را بازنگرى کنیم، موفقیتى نداشته اند، بازار صادراتى جدیدى ایجاد نشده و کمکى به توسعه اقتصادى استان نکرده است بنابراین باید اعزام ها هدفمند باشد.
فیروزى افزود: براى رسیدن به اهداف سفرهاى اقتصادى لازم است هیات ها ترکیب متنوعى از فعالان هر بخش (صنعت، کشاورزى و ...)و کارشناسان مرتبط ادارات باشد.
معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان، از اتاق بازرگانى و اتحادیه صادرکنندگان استان خواست با توجه به نیاز عراق و سوریه به بازسازى، با اعزام و پذیرش هیات هاى تجارى، زمینه بازاریابى براى مصالح ساختمانى تولید شده در استان را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار