در گفت و گو با پانا

بطحایی: سال 97، سال تحول در محتوای آموزشی و پرورشی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به پایه‌گذاری تحول عنوان کرد که سال 97 تحول در محتوای آموزشی و پرورشی را آغاز خواهیم کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: سال 97،   سال تحول  در محتوای  آموزشی  و پرورشی است

سیدمحمد بطحایی در حاشیه جلسه هیات دولت که امروز (16اسفندماه) برگزار شد در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «همانطور که پیش از این هم گفته‌ام پایه‌گذاری تحول در محتوای آموزشی و پرورشی را آغاز کرده‌ایم‌.»

وی خاطرنشان کرد: «در حوزه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش تا کنون تنها در حوزه ساختارها اقدام کرده‌ایم اما اهتمام داریم که در حوزه محتوا نیز گام‌های موثری برداریم که مقدمات آن در وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است.»

وزیر آموزش و پرورش درباره جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی که موضوع حذف آزمون‌های ورودی در دوره ابتدایی پرداخته شد، نیز گفت: «هنوز به نتیجه‌ای در این خصوص دست پیدا نکرده‌ایم.»

تاکید بر توسعه مهارت‌های زندگی

همچنین سیدمحمد بطحایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش چه اقداماتی را در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام می دهد گفت: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد فرهنگسازی و زمینه هایی است که بچه ها در مدرسه به صورت عملی آن چه را که در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است، تمرین کنند.

وی افزود: در خصوص اقتصاد مقاومتی مطالبی در کتاب‌های درسی در گذشته با موضوعات مختلف وجود داشته است، اما این هنوز کافی نیست. یکی از مهارتهایی که در سال 96 برنامه آن آغاز شده بود و در سال 97 به صورت جدی در خصوص توسعه و عمق بخشی به آن اقدام خواهیم کرد توسعه مهارت‌های زندگی است. مهمترین مهارت‌های زندگی، مهارت‌های الگوی زندگی اسلامی ایرانی که بخشی از آن ناظر بر اقتصاد مقاومتی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: موضوعاتی مانند اقتصاد خانواده بحثی است که دانش آموزان باید در زمان تحصیل در مدرسه تمرین کنند و از جمله مقولاتی است که در سال 97 با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدارس تا آخرین روز سال باز است

وی در خصوص تعطیلی مدارس در روزهای پایانی سال گفت: طی امروز و فردا سمینار مدیران را داریم یکی از مواردی که در این سمینار مورد تاکید جدی قرار خواهد گرفت لین است که باتوجه به تعطیلات مکرری که امسال به دلیل آلودگی هوا و مسائل اقلیمی داشتیم مدارس باید تا آخرین روز مقرر باز باشند تا دانش آموزان از نظر تحصیلی عقب نمانند. متاسفانه تعطیلات در ایامی که اجتناب ناپذیر بود وقفه ای را در آموزش دانش آموزان ایجاد کرد و تاکید موکد به همکارانم در مدارس دارم که امسال به هیچ عنوان نباید قبل از آغاز ایام تعطیل تدریس تعطیل شود تا دانش آموزان بتوانند تحصیل خود را انجام دهند.

بطحایی در خصوص برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم در برخی از مدارس غیرانتفاعی گفت: مصوبه شورای عالی هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی را طی سه روز گذشته ابلاغ کردیم و این ابلاغیه شاید به برخی از مدارس غیردولتی هنوز نرسیده است اما همانطور که در مصاحبه های گذشته نیز اعلام کردم موسسین مدارس غیردولتی نیز همانند مدارس دولتی از حذف ازمون ها استقبال کردند به دلیل اینکه یک تصمیم تربیتی است این تصمیم نیز مانند سایر دستوراتی که ابلاغ می شود در گام اول توجیه و در گام بعدی همکاری همکاران را می طلبد. البته اگر در برخی از موارد تخلفاتی صورت بگیرد سازمان مدارس غیردولتی تیمی را برای مواجهه با این تخلفات برگزیده است و با این تخلفات برخورد جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: اما من امیدوارم با استقبالی که همکاران بنده در مدارس غیردولتی از این موضوع داشتند بعد از اینکه این ابلاغیه به دستشان رسید این کار متوقف شود.

پرداخت بخش عمده مطالبات حق‌التدریسی‌ها

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مطالبات حق التدریس ها تصریح کرد: همانطور که آقای نوبخت در نشست خبری خود اعلام کردند بخش عمده ای از مطالبات حق التدریسی ها در چند روز باقی مانده از سال پرداخت خواهد شد و برای وضعیت استخدام آنها نیز منتظر مصوبه مجلس هستیم که به عنوان طرح اکنون در مجلس قرار دارد و پس از تصمیم گیری در مجلس در مورد آن اقدام می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار