پنجمین بازی تراکتورسازی و الجزیره این بار در ابوظبی امارات

تبریز (پانا)- تیم تراکتورسازی در سومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا امروز به مصاف تیم الجزیره امارات می‌رود که طی گزارشی به معرفی این تیم می‌پردازیم.

کد مطلب: ۸۰۴۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین بازی تراکتورسازی و الجزیره این بار در ابوظبی امارات

باشگاه الجزیره امارات که در سال 1974 تأسیس‌شده قدمتی کمتر از نماینده فوتبال آذربایجان دارد ولی همچون تراکتورسازی یکی از تیم‌های پرهوادار در کشور خود محسوب می‌شود.
مالک این باشگاه شیخ منصور بن زاید است و این باشگاه در شهر ابوظبی پایتخت امارات و بزرگ‌ترین امارت هفت‌گانه این کشور قرار دارد.
«عنکبوت‌ها» و «افتخار ابوظبی» لقب این تیم اماراتی است و ورزشگاه محمد بن زاید با گنجایش 42056 نفر ورزشگاه خانگی این تیم است.
این تیم به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ امارات در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند. الجزیره در این فصل توانست بااقتدار 68 امتیاز از 26 دیدار خود کسب کند و با اختلاف 11 امتیاز با تیم دوم به مقام قهرمانی برسد.
الجزیره سابقه 2 قهرمانی (2010 و 2016) و 5 نایب‌قهرمانی (2014، 2009، 2008، 2007، 2006) در لیگ امارات، یک قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در جام اتحادیه و 2 قهرمانی سوپر جام امارات را در کارنامه‌اش دارد.
عنکبوت‌ها در حال حاضر با کسب 25 امتیاز از 18 بازی در رده پنجم لیگ امارات هستند و با تیم صدرنشین 16 امتیاز اختلاف دارند.
آبل براگا برزیلی، فرانک فرکوترن، اریک گرتس بلژیکی و والتر زنگا ایتالیایی ازجمله مربیان مطرح این تیم در سال‌های گذشته بوده‌اند و در حال حاضر هنک تن کیت هلندی که سابقه مربیگری در تیم‌های بارسلونا و چلسی را در کارنامه‌اش دارد با 62 سال سن سرمربیگری این تیم را بر عهده دارد.
سردار رشیدوف (ازبکستان)، رومارینیو (برزیل)، فارس جمعه، علی خسیف، احمد مبخوت و احمد خلیل (امارات) سرشناس‌ترین بازیکنان این تیم به شمار می‌روند.
عنکبوت‌ها سال گذشته با تیم استقلال خوزستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا هم‌گروه بودند که در پایان مرحله گروهی با کسب تنها 2 امتیاز در قعر گروه خود جای گرفتند. این تیم مقابل استقلال به یک تساوی و یک شکست بسنده کرد.
الجزیره سابقه رویارویی مقابل تراکتورسازی را نیز در کارنامه دارد که در 4 دیدار انجام‌شده 3 بار متحمل شکست شده و تنها در یک دیدار به پیروزی رسیده است.
حریف تراکتورسازی به‌تازگی در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی امارات با یک گل مغلوب تیم دبا الفجیره شد تا درمجموع با شکست سنگین 4 بر یک از جام حذفی کنار برود.
دیدار امروز دو غایب بزرگ دارد محمد ایرانپوریان و مبارک بوسوفا به دلیل دو کارته بودن نمی توانند تیم های خود را دیدار فردا یاری کنند.
حریف تیم تراکتورسازی فردا مبارک بوسوفا هافبک مراکشی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت مبارک سابقه بازی مقابل بازیکنان ایرانی را دارد. بوسوفا 33 ساله از سال 2006 در عضویت تیم ملی مراکش بوده، 55 بازی ملی تاکنون انجام داده و 7 گل هم به ثمر رسانده است. این بازیکن که در آکادمی چلسی و آژاکس به فوتبال معرفی شد و در تیم‌های آندرلخت بلژیک و لوکوموتیو مسکو هم سابقه بازی دارد، کاپیتان دوم تیم ملی مراکش محسوب می‌شود و در جام جهانی مقابل تیم ملی ایران بازی می‌کند.
تراکتورسازی در این دیدار یک غایب دارد که محمد ایران پوریان مدافع راست باتجربه و کلیدی سرخ پوشان به دلیل دو کارت زردی که مقابل الاهلی عربستان و الغرافه قطر از داوران دریافت کرد، دو اخطاره شد و دیدار با الجزیره را از دست داد.
دیدار تراکتورسازی و الجزیره ساعت 18:30 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه محمدبن زیاد ابوظبی برگزار می‌شود و داوران کره‌ای قضاوت این دیدار را بر عهده خواهند داشت.

گزارش از امیر توپچی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار