مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردمی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مشارکت مردمی را برای حفاظت از منابع طبیعی امری ضروری دانست و گفت: توسعه اقدامات در این حوزه نیازمند همکاری مردم است.

کد مطلب: ۸۰۳۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردمی است

شهامت هدایت در جلسه بررسی برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی در اردبیل اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست و لازمه دستیابی به توسعه پایدار، حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه و زیربنای توسعه همه جانبه کشور است.

وی جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش ظرفیت نیروهای بومی محلی را بسیار پراهمیت در حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و بیان کرد: بهترین حافظان عرصه‌های منابع طبیعی، خود مردم هستند که نقش اساسی در حفظ این مواهب الهی دارند و باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اهمیت و جایگاه عرصه‌های ملی و انفال گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست و خداوند متعال آیات زیادی را در بحث انفال و حفاظت از آن بیان کرده است و در برهه کنونی وظیفه همه آحاد جامعه است که در حراست و حفاظت از انفال الهی دست خادمان عرصه‌های ملی را بگیرند تا حداقل بتوانیم وضعیت موجود در عرصه‌های منابع طبیعی را حفاظت کنیم.

هدایت با اشاره به وضعیت حساس آب و هوایی و اقلیمی کنونی کشور افزود: بر اثر استفاده بی‌رویه از عرصه‌های ملی اقلیم کنونی کشور دچار یک بحران شده است و برای پیشگیری و ممانعت از بحرانی شدن اقلیم کشور و به ویژه استان نیازمند مشارکت همه جانبه مردم و اقشار مختلف هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه امکانات و ظرفیت را برای حراست و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی به کار ببندیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: خادمان عرصه‌های منابع طبیعی در همه حال آماده خدمتگذاری هستند و از مردم تقاضا داریم با توجه به رویش جدید طبیعت مشارکت بیشتری در غرس نهال و حراست از طبیعت داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه‌های ملی موارد را با تلفن 1504 یگان حفاظت اداره کل در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار