تمهیدات آموزش و پرورش برای کاهش خطرات جشن چهارشنبه پایان سال

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از در نظر گرفتن برنامه‌هایی برای کاهش خطرات احتمالی جشن پایان سال در میان دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات آموزش و پرورش برای کاهش خطرات جشن چهارشنبه پایان سال

مهرزاد حمیدی در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای جشن چهارشنبه‌سوری و کاهش خطرات این روز اظهار کرد: مانند سال‌های گذشته بخشنامه ایمن‌سازی مدارس برای جشن چهارشنبه پایان سال روی سایت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به استان‌ها برای ایمن‌سازی مدارس تاکید شده است. در این روزها با معاونان تربیت بدنی و سلامت استان‌ها جلساتی برگزار خواهد شد تا ایمنی چهارشنبه سوری مورد توجه قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معاونان تربیت بدنی ملزم شدند تا توصیه‌های لازم را به مدیران مدارس داشته باشند که کمترین خطر احتمالی را در چهارشنبه پایان سال شاهد باشیم گفت: توصیه‌های لازم از طریق مدیران به دانش‌آموزان ابلاغ می‌شود.

حمیدی در پاسخ به این سوال که «آیا برنامه‌ای در مدارس برای بزرگداشت چهارشنبه پایان سال وجود دارد یا خیر ؟» اظهار کرد: معمولا مراسم چهارشنبه سوری در خارج از مدرسه اتفاق می افتد اما به طور کلی توصیه ما این است که ایمنی لازم در مدارس رعایت شود و دانش آموزان هم این نکات را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: به اولیای دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم تا نظارت لازم بر دانش‌آموزان را داشته باشند همچنین از سفیران سلامت درخواست کردیم تا هماهنگی های لازم را با دانش‌آموزان داشته باشند از طرفی دیگر در مدارس مقرر شده تا توصیه های لازم به دانش اموزان ارائه شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش‌آموزان باید خودکنترلی داشته باشند تا کمترین آسیب را شاهد باشیم چرا که این جشن مراسمی خودجوش بوده است که هر ساله اتفاق می‌افتد و ما فقط می‌توانیم نظارت‌ها را افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار