به مناسبت هفته تربیت اسلامی؛

آیین تجلیل از مربیان و معاونین پرورشی آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه(پانا) آیین تجلیل از مربیان و معاونین پرورشی وتربیتی استان آذربایجان غربی به مناسبت هفته تربیت اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۳۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از مربیان و معاونین پرورشی آذربایجان غربی برگزار شد

آیین تجلیل از مربیان و معاونین پرورشی وتربیتی استان آذربایجان غربی به مناسبت هفته تربیت اسلامی قبل از ظهر امروز با حضور سرپرست، معاونین و رؤسای ادارات آموزش و پرورش آذربایجان غربی و معاونین و مربیان پرورشی و قرآنی استان در محل سالن برق برگزار گردید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این مراسم به تاریخچه تأسیس این نهاد اشاره کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر با درایت و هوشمندی خاص نهاد مقدس و بسیار کارآمدی را در بزرگترین دستگاه فرهنگی و آموزشی کشور بناگزاری کرده اند.

قدرت اله قاسمی به نقش مربیان تربیتی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مربیان تربیتی و پرورشی از ابتدای انقلاب و در حین جنگ تحمیلی نقش فرهنگی خود را به خوبی ایفا نمودند، بعد از جنگ تحمیلی نیز این مربیان به دنبال فضاسازی فرهنگی بودند.

وی با قابل قبول و قابل دفاع خواندن کارنامه امور تربیتی افزود: عده ای با نگاهی غیرمنصفامه در تلاش هستند تا امور تربیتی را مقصر کمبود های اجتماعی جامعه معرفی کنند.

قاسمی ادامه داد: معاونین و مربیان پرورشی در مدارس هنوز هم از جایگاه خوب خود در مدارس برخوردار هستند و هنوز هم قابل اعتماد ترین افراد برای دانش آموزان و اولیا در مدارس همین مربیان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص لزوم تعادل مقوله های آموزشی و پرورشی در مدارس گفت: اگر قبول میکنیم آموزش و پرورش دستگاهی است که اعتماد اجتماعی را ایجاد میکند لازم اسن برای تحقق آن اعتدال را هم در آن بگسترانیم، حذف مباحث و آزمون های زائد علمی، توجه به امورات پرورشی و تربیتی را به همراه خواهد داشت.

قاسمی به موضوع سرمایه های اجتماعی مطالعه شده توسط اندیشمندان اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: حذف نگاه شوم ظاهر بینی،تغییر نگاه مصرف کننده بودن به آموزش و پرورش،تعریف آموزش و پرورش به عموان محل تعلیم و تکمیل مهارت های اجتماعی ، توجه به تمام ابعاد توسعه، عدم استفاده افراطی از تکنولوژی، عدم نگاه به معلم به چشم ابزار و داشتن دلشوره تحقق آموزه های اخلاقی و تربیتی به میزان موضوعات آموزشی از جمله سرمایه های اجتماعی می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار