وزیر آموزش و پرورش: جدول زمان‌بندی حذف کنکور به زودی اعلام می‌شود

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش از اعلام جدول زمان‌بندی حذف کنکور بزودی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: جدول زمان‌بندی حذف کنکور به زودی اعلام می‌شود

سیدمحمد بطحایی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه انتخاب مدیران مدارس در جمع خبرنگاران گفت: این فرآیند پیش از این محدود به انتخاب از بین مدیران مدرسه بود اما امروز همه افرادی که شرایط مدیریت دارند امکان اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: تیم تخصصی از این افراد مصاحبه خواهند گرفت و افرادی که برای مدرسه اعلام کاندیداتوری و امتیاز لازم را کسب کردند در انتها به عنوان مدیر مدرسه انتخاب خواهند شد. با این کار دامنه انتخاب برای افراد اصلح بیشتر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از استقرار این سامانه، این کار را در کل ادارات تسری می‌دهیم و دامنه انتخاب به گستردگی یک میلیون کارکنان آموزش و پرورش می‌رسد.

وی درباره انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این نوع انتخابات تاکنون در آموزش و پرورش نبوده است و ما در ابتدای راه هستیم. بنابراین این طرح هنوز اشکالاتی دارد که با توجه به روش‌های جدید که در حوزه‌های مشارکتی معلمان داریم، روند بهتری را در سال‌های آتی خواهیم داشت.

بطحایی درباره برگزاری آزمون در پایه هفتم در مدارس غیردولتی بعد از مصوبه حذف آزمون‌ها اظهار کرد: این مصوبه هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است و مدارس غیردولتی منتظر ابلاغ بخشنامه هستند. البته با توجه به اطلاع رسانی که شده است این توقع را داریم که این مدارس ممنوعیت آزمون را از هم‌اکنون مدنظر داشته باشند.

بطحایی درباره حذف کنکور گفت: با وزرات علوم در این زمینه همسو هستیم و امیدواریم جدول زمان‌بندی پروسه حذف کنکور رابه زودی منتشر کنیم. ما مخالف افزایش امتحانات نهایی نیز هستیم زیرا این امتحانات تاثیر منفی بر دانش‌آموزان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار