۳۰۰ دانش‌آموز مدال‌آور مسابقات جهانی ریاضی تجلیل شدند

تهران (پانا) - از ۳۰۰ دانش‌آموز نخبه و مدال‌آور شرکت کننده در مسابقات جهانی ریاضی امروز عصر با حضور دانش‌آموزان و والدین آنان تجلیل شد.

کد مطلب: ۸۰۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ دانش‌آموز مدال‌آور مسابقات جهانی ریاضی تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، آیین تجلیل از نخبگان و مدال‌آوران مسابقات جهانی خانه ریاضی تهران با حضور سیدمصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش به همت سازمان دانش‌آموزی و خانه ریاضی تهران امروز عصر ۱۱ اسفندماه در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

در این مراسم از ۳۰۰ دانش‌آموز که با حمایت وزارت آموزش و پرورش توانستند در ۱۸ مسابقه خانه ریاضی تهران که در کشورهای مختلف برگزار شده است، مدال کسب کردند تجلیل شد.

در این مراسم آذرکیش عنوان کرد: معرفی استعدادهای متنوع و برتر دانش‌آموزان از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: برای معرفی نخبگان در تمام حوزه‌ها هوش چندگانه را مورد توجه داریم.

وی اشاره کرد: توسعه کارآفرینی در افق ۱۴۰۴ مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است. باید نخبگان مهارتی در سطح جهان معرفی شوند بنابراین ما در مهرماه امسال برگزاری مسابقات المپیاد علمی و ریاضی را داشتیم.

همچنین در ادامه مصطفی نوری، مدیرعامل خانه ریاضی درصد اصلی موفقیت دانش‌آموزان را در این مسابقات نقش موثر و پیگیری‌های لازم خانواده‌های آنان دانست و گفت: دانش‌آموزانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند توانستند در رشته‌های خوب دانشگاه‌های معتبر تحصیل کنند.

نوری عنوان کرد: امسال مسابقات ریاضی با حضور ۱۳ هزار شرکت کننده در تهران برگزار شد اما در کشورهای مختلف ۳۰۰ دانش‌آموز توانستند در این مسابقات شرکت و مدال کسب کنند.

مدیرعامل خانه ریاضی تهران افزود: دانش‌آموزان برای شرکت در ۴۲ مسابقه بین‌المللی پذیرش شده‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: سعی داریم برای سال آینده تعداد شرکت کنندگان را در مسابقات ریاضی افزایش دهیم زیرا حضور دانش‌آموزان در این مسابقات برای ما موثر است.

نوری گفت: دانش‌آموزان موفق از این مسابقات می‌توانند کارآمدها و شخصیت‌های مهم این کشور باشند بنابراین لازم است دانش‌آموزان دوره‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی را بگذرانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار