یک‌سوم مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

بوشهر ( پانا) - معاون توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد که یک‌سوم مدرسه‌های کشور به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارد.

کد مطلب: ۸۰۳۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
یک‌سوم مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

علی شهری در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان بوشهر افزود: برای بازسازی و نوسازی این مدرسه ها 180 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به فعالیت 25 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور اضافه کرد: تاکنون حدود 40 هزار میلیارد ریال از کمک های خیران مدرس‌ساز در سطح کشور تحقق یافته است.

شهری بیان کرد: با این میزان اعتبار 107 هزار کلاس درس معادل 20 درصد کلاس‌های موجود به صورت کامل و یا با مشارکت خیران احداث شده است.

وی یادآور شد: تاکنون 65هزار کلاس درس معادل 70 درصد مدرسه‌های کشور با 60 هزار میلیارد ریال اعتبار زیر پوشش طرح ملی تخریب و بازسازی قرار گرفته و نوسازی شده است.

شهری یادآور شد: افزون براین 29 هزار کلاس درس نیز در کشور مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور استحکام بخشی مدرسه‌ها از ضرورت هایی است که باید مورد توجه دولت، مجلس و خیران قرار گیرد.

شهری اضافه کرد: اگر چه تاکنون توجه کافی به امر مدرسه‌سازی شده است ولی هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد که نیازمند همکاری همه‌جانبه خیران و دولت است.

معاون توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در باره مشارکت دولت گفت: مشارکت دولت در اجرای طرح های نیمه تمام خیران تاکنون 63 درصد تخصیص یافته و تلاش می شود تا پایان سال این میزان به 100 درصد برسد.

وی یادآور شد: همچنین برای نخستین بار با کمک دولت، مجلس و همراهی سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سال آینده دولت متعهد شده معادل کمک تحقق‌یافته خیران به مدارس کمک کند که پیش‌بینی می‌شود این اعتبار به چهار هزار و 500 میلیارد ریال برسد.

در این آیین از خیران مدرسه‌ساز استان بوشهر قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار