مدیرکل امور اجتماعی استانداری تاکید کرد:

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز جمع آوری و ساماندهی متکدیان از سطح شهر ضروری است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در ستاد ساماندهى متکدیان بیان داشت:تکدی گری برای شهری مانند قزوین با آن پیشینه فرهنگی و تاریخی زیبنده نیست و در این راستا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز جمع آوری و ساماندهی متکدیان از سطح شهر ضروری است .

کد مطلب: ۸۰۲۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز جمع آوری و ساماندهی متکدیان از سطح شهر ضروری است

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، مریم بیدخام" در نشست ستاد ساماندهی متکدیان که در استانداری قزوین برگزار شد، با بیان مطلب فوق افزود: باید با تعامل و مطالبه گری و یادآوری نقش دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی همچون تکدی گری و کنترل آنها اقدام نمائیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : یکی از موضوعاتی که باعث تکدر چهره فرهنگی شهر می شود تکدی گری است و این موضوع بویژه برای شهری مانند قزوین با آن پیشینه فرهنگی و تاریخی زیبنده نیست .

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، هم افزایی دستگاه ها به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز باید نسبت به اقدامات لازم برای ساماندهی متکدیان در پایانه ها، سطح شهر و عوارضی برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از متکدیان بومی شهر قزوین نبوده و به همین خاطر با سهولت بیشتر به تکدی گری می پردازند افزود : اگر تمامی دستگاههای متولی امر وظایف خود را به درستی انجام دهند شهر قزوین عاری از هرگونه متکدی خواهد شد .

بیدخام ادامه داد:باید با فرهنگ سازی و بهره گیری ازتمامی دستگاهها و نهادهای فرهنگی تاثیرگذار از جمله ائمه جمعه و جماعات ، صدا و سیما ، جراید و اصحاب رسانه نسبت به فرهنگ سازی در بین عموم مردم اقدام کرد تا کم کم فرهنگ تکدی گری از سطح شهر برچیده شود .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه برخی افراد متکدی نه تنها نیازمند نیستند، بلکه به صورت حرفه‌ای از این راه درآمدهای میلیونی کسب می کنند گفت : با این اوصاف حمایتهای مالی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد برای آنان مکفی نیست .

وی گفت: متاسفانه امروزه شاهد یک نوع نگاه درآمد زایی به موضوع تکدی گری هستیم و همین مسئله باعث شده بسیاری از افراد با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم به کسب در آمد بپردازند.

ایشان با تاکید بر نقش آحاد مردم در ساماندهی متکدیان گفت: ساماندهی این آسیب اجتماعی که آسیب های دیگری از جمله دزدی، اعتیاد و... را با خود به همراه دارد، نیاز به همفکری و تعامل و به ویژه ورود همه آحاد شهروندان به موضوع است که نیاز به فرهنگ سازی دارد .

بیدخام اظهار کرد: دستگاه های متولی باید پس از جمع آوری متکدیان اقدام به غربالگری آنها نموده و از بین آنها افرادی را که نیازمند مساعدت و نهادهای حمایتی هستند را به این ادارات معرفی کنند و افرادمعتاد را به مراکز ترک اعتیاد جهت مداوا معرفی کنند و در نهایت متکدیان حرفه ای هم باید از طریق مراجع قضایی برابر قانون مجازات شوند.

وی ادامه داد : نقش مردم در فرایند کمک به نیازمندان واقعی بسیار حائز اهمیت است چرا زمانی که ما میخواهیم به یک فرد نیازمند کمک کنیم باید از طریق مراکزمعتبر همچون بهزیستی ، کمیته امداد و سازمانهای مردم نهاد خیریه اقدام نماییم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نقش دستگاه‌های مانند: شهرداری ، صدا و سیما بهزیستی، کمیته امداد، علوم پزشکی و سایر نهادها را در این مهم با اهمیت برشمرد و گفت: هدف ما همسوئی و همفکری و تعامل برای رسیدن به یک جامعه عاری از تکدی گری است به گونه‌ای که شاهد شهری بدون متکدی باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار