رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان :

6 هزار و 700 دانش آموز دیر آموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان کردستان تحصیل می کنند

سنندج(پانا)_رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: طی شش سال اخیر 6 هزار و 700 دانش آموز دیر آموز با بهره گیری از خدمات سنجش آموزش و پرورش استثنایی استان در مدارس عادی دوره ابتدایی به تحصیل پرداخته اند.

کد مطلب: ۸۰۲۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
6 هزار و 700 دانش آموز دیر آموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان کردستان تحصیل می کنند

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در بازدید از کارگاه تخصصی آموزشی ویژه معلمان پذیرای دانش آموزان دیر آموز گفت: در سال جاری با برگزاری 42 کارگاه تخصصی آموزشی در سطح استان به بیش از سه هزار و 300 نفر از معلمان و اولیاء دانش آموزان دیر آموز آموزشهای لازم ارائه شده است.

رنجبر با بیان اینکه کودکان دیر آموز بیشتر در حیطه مهارت های تحصیلی دارای عملکردی محدود تر و ضعیف تر از همسالان خود می باشند و تحصیل در مدارس عادی حق آنان می باشد؛ افزود: در طی سال جاری 23 کلاس جبرانی و مداخله بهنگام در طرح پیش دبستانی با پوشش 220 نفر در استان برگزار شده است که پیش بینی می شود تعداد این کلاس ها در سال آتی به25 کلاس با پوشش350 نفر افزایش یابد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:کودکان باید نحوه زندگی در جامعه و تعامل با یکدیگر را در مدارس آموزش ببینند که برای اجرای شدن این مسأله نیاز است تمام دانش آموزان از آموزش و یادگیری در کنار یکدیگر به صورت برابر بهرمند شوند،که آموزش تلفیقی یکی از روش های تحقق این مهم برای دانش آموزان عادی وبا نیازهای ویژه بشمار می آید.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 218دانش آموز دیر آموز در سطح استان به صورت تلفیقی - فراگیر از خدمات آموزشی و پرورشی بهره مند شدند که از این تعداد 152 نفر موفق به گذراندن دوره شدند ،46 نفر نیاز به خدمات جبرانی و20 نفر نیز نیاز به ارزیابی مجدد داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار