قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی خبر داد

دانش‌آموزان دوره متوسطه اول برای نخستین بار به شوراهای دانش‌آموزی شهرستان و استان راه می‌یابند

وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه نهمین دوره مجلس دانش آموزی را ابلاغ کرده است

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به برنامه های درنظر گرفته شده برای انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی از ابلاغ شیوه نامه انتخابات این دوره از سوی وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان دوره متوسطه اول برای نخستین بار به شوراهای دانش‌آموزی شهرستان و استان راه می‌یابند

محمود علیگو در گفت‌وگو با پانا گفت: با هدف مشارکت فعال دانش آموزان دوره متوسطه اول، امکان حضور آنها در ترکیب اعضای شورای دانش آموزی منطقه، ناحیه، شهرستان و استان در این دوره از انتخابات برای نخستین بار فراهم شده است.

نائب رئیس ستاد مرکزی انتخابات نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی افزود: پس از ابلاغ شیوه‌نامه انتخابات، دستورالعمل اجرایی و نظارتی انتخابات با ساعت‌ها کار کارشناسی و اعمال نظر کارشناسانه مدیران دانش آموزی استانها، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی و.... تحت مدیریت دبیرخانه مجلس دانش آموزی در حال ابلاغ به استان‌هاست.

علیگو به اهداف شکلگیری تشکل‌های دانش‌آموزی اشاره و تصریح کرد: از جمله اهداف و تشکیل این شوراها ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش است. بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح قوانین و مقررات، ترویج فرهنگ مشورت، گفتوگو و تعامل بین دانش‌آموزان منتخب سراسر کشور با مسئولان آموزش و پرورش، انتقال دیدگاه‌های دانش‌آموزان در مدارس از طریق شوراهای دانش آموزی مدارس به شوراهای دانش آموزی منطقه ناحیه شهرستان و استان و مجلس‌دانش آموزی نیز از دیگر اهداف مد نظر است.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی یادآور شد: ستاد مرکزی انتخابات شوراها و مجلس دانش آموزی بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزیر، با ریاست معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و رئیس سازمان دانش‌آموزی، در استان‌ها به ریاست مدیر کل آموزش و پرورش استان‌ها و در مناطق و نواحی و شهرستان‌ها به ریاست رؤسای آموزش و پرورش تشکیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار