زوج جوان مدرسه‌ساز جمی: دوست‌داریم در حوزه ترویج علم کار خیر کنیم

تهران (پانا) - چندی پیش خبری مبنی برساخت مدرسه‌ای از سوی زوجی جوان در یکی از روستاهای شهرستان جم، واقع در جنوب ایران منتشرشد؛ علی زارعی، یکی از دو عضو این خانواده خیر مدرسه‌ساز در گفت‌‌وگویی کوتاه با پانا از چگونگی اتخاذ چنین تصمیمی و انگیزه‌‌های خود و همسرش در این باره می‌گوید.

کد مطلب: ۸۰۱۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
زوج جوان مدرسه‌ساز جمی: دوست‌داریم در حوزه ترویج علم کار خیر کنیم

خودتون را معرفی کنید.

علی زارعی متولد 62 دانشجوی ترم آخر معماری هستم و در شرکت ساختمانی‌ای که در شهرستان جم دارم فعالیت می‌کنم همسر هم زهره حسنی متولد 66 و کارشناس اتاق عمل است و در شهرستان جم زندگی می‌کنیم و با توجه به اینکه در این منطقه زندگی می‌کنیم و پیش از این هم در این منطقه بودیم با وضع آموزشی اینجا کاملا آشنا هستیم.

چطور شد مدرسه سازی را انتخاب کردید؟

هرروز در مسیر کارم از منطقه‌ای عبور کردم که دانش‌آموزان فضای آموزشی لازم را برای تحصیل نداشتند. این وضع برای من ناراحت‌کننده بود بنابراین با همسرم مشورت کردم و به این نتیجه رسیدیم که در این منطقه مدرسه‌ای احداث کنیم.

مدرسه‌ای که در نظر دارید بسازید کجاست و چه مشخصاتی دارد؟

با توجه به توافقاتی که با آموزش و پرورش منطقه داشتیم قرار بر این شد تا مدرسه‌ای چهار کلاسه برای روستای کوری حیاتی بسازیم که البته این مدرسه در سال 68 ساخته شده بود اما اکنون تخریب شده است. قرار بر این است بنای مدرسه را در محل سابق آن بسازم که به مناسبت دهه فجر کلنگ‌زنی آن انجام شده است و تعهد کردم تا مهر ماه سال آینده مدرسه به پایان برسد و دانش‌آموزان در کلاس درس حاضر شوند.

قصد دارید باز هم مدرسه‌سازی را ادامه دهید؟

مدرسه‌سازی و کمک به آموزش دانش‌آموزان احساس رضایتی به من و همسرم داده و باعث شده است تا در آینده به اهداف بزرگتر و کارهای خیر بیشتری فکر کنیم. اگر توان آن را داشته باشیم مدرسه بزرگتری خواهیم ساخت و به طور کلی دوست داریم هرکار خیری که می‌خواهیم در حوزه علم و کمک به ترویج آن باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار