معاون سیاسی استاندار هرمزگان خبرداد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و تلاش‌ برای کنترل قیمت بلیت هواپیما

برنامه‌ریزی‌ برای جذب گردشگر به استان‌ها درآستانه سفرهای نوروزی

تهران (پانا) – درآستانه سفرهای نوروزی و پایان سال نرخ بلیت برخی پروازها از جمله شهرهای جنوبی با افزایش قیمت‌های تا یک میلیون تومان روبه رو شده است به گفته معاون سیاسی استاندار هرمزگان نرخ بلیت هواپیما شناور است اما در هفته جاری نشستی با مسئولان شرکت‌های هواپیمایی، مسئولان دولتی ، استانداری و نمایندگان بخش خصوصی به منظور راهکارهای ساماندهی و جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۰۱۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی استاندار هرمزگان خبرداد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و تلاش‌ برای کنترل قیمت بلیت هواپیما

به گزارش خبرنگار پانا، نوروز و سفرهای نوروزی بیشترین حجم سفرهای گردشگری را به خود اختصاص می‌دهند. سهم استان‌های مختلف در جذب گردشگر متفاوت است و آنگونه که دست‌اندرکاران صنعت گردشگری در کشور می‌گویند رونق این بخش وابستگی بسیاری به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

رونق بخش گردشگری نیازمند نگاه همه‌جانبه و همکاری تمامی دستگاه‌هاست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان معتقد است نگاه به تمامی بخش‌های اقتصادی کشور از جمله بخش گردشگری باید همه جانبه باشد و اگر هریک از قطعات پازل وجود نداشته باشد تکمیل، رونق و سامان آن بخش از اقتصاد ممکن نخواهد بود.

بهروز اکرمی در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: آنچه در نگاه اول استان هرمزگان را در بحث اقتصادی با اهمیت‌تر جلوه می‌دهد جنبه تجاری و اقتصادی این استان است و 56 درصد صادرات و واردات کشور از هرمزگان انجام می شود اما ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در این استان وجود دارد که به آنها بی‌توجهی شده است ؛ ازجمله این ظرفیت‌ها، بخش گردشگری است که با توجه به جاذبه‌های بسیار منحصر به فرد در این استان می‌تواند اشتغالزایی مناسبی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: گردشگری در کنار پتانسیل‌های اقتصادی می‌تواند استان هرمزگان را به یکی از استان‌های مهم درجذب توریست بدل کند اما این مهم انجام نمی‌شود مگر آنکه به ایجاد زیرساخت‌ها در این استان توجه شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان استانی گسترش یافته در طول است و از غرب تا شرق این استان قریب به 1000 کیلومتر فاصله وجود دارد.این شرایط زمینه ‌آب و هوای متغیر در این استان را فراهم‌ آورده است به گونه‌ای که در بسیاری از ماه‌ها می‌توان آب هوایی گرم و سرد را در نقاط مختلف استان تجربه کرد.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی جاذبه‌های گردشگری استان‌ها به مردم سراسر کشور افزود:‌ در شهر جاسک و در مسیری که به سمت این شهر طی می‌شود به لحاظ طبقات زمین‌شناسی جغرافیای منحصر به فردی وجود دارد و در شهرستان سیرک نیز خور آزینی از جاذبه‌های مهم گردشگری در این استان است.

بهشت زمین‌شناسی خاورمیانه در غفلت و عدم توجه به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان با اشاره به جزیره هرمز به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان اظهار کرد: جزیره هرمز بهشت زمین‌شناسی خاورمیانه و کشور است و باید متناسب با ظرفیت‌های این جزیره زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر به این منطقه نیز فراهم شود.

ایجاد کنسرسیوم سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌ها در بندر هرمز

وی در ادامه از انعقاد تفاهم همکاری با کنسرسیوم سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در بندر هرمز خبرداد و افزود:‌ هلدینگ سرمایه‌گذاری برای ایجاد هتل‌ و بهبود زیرساخت‌های منطقه مذاکرات را نهایی به انجام رسانده‌اند و به زودی قراردادهایی به این منظور منعقد خواهد شد.

اکرمی خاطرنشان کرد: 40 میلیارد تومان تسهیلات در طول سال جاری برای بهبود حوزه گردشگری و سایر بخش‌های اقتصادی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با تصویب معاونت ریاست جمهوری 1.5 میلیارد دلار برای پروژه‌های روستایی اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: بخشی از این مصوبه به پروژه‌های روستایی استان هرمزگان اختصاص یافته است و در سال آینده نیز به این منظور بودجه‌هایی به این استان اختصاص خواهد یافت.اکرمی تصریح کرد:‌ 50 درصد درآمدهای استانی می‌تواند به توسعه هراستان اختصاص یابد و در استان هرمزگان نیز بخشی از درآمدها صرف طرح‌های توسعه‌ای در استان می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید 5 میلیون نفر از استان هرمزگان طی نوروز سال 96 اظهار کرد: نرخ بیکاری استان هرمزگان 7.2 درصد است و از میانگین نرخ بیکاری کشور پائین‌تر است.

تلاش برای کاهش زمان ارایه مجوزهای سرمایه‌ گذاری

اکرمی با اشاره به راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان‌ها اظهار کرد:‌ تمامی ادارات در مراکز سرمایه‌گذاری مستقر هستند و تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن مجوزهای لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری‌ها ارایه شود.

معاون سیاسی استانداری هرمزگان درباره قیمت بالای بلیت هواپیما در برخی پروازها که تا یک میلیون تومان نیز می‌رسد، اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما در کشور شناور است به همین دلیل در برخی برهه‌های زمانی نرخ بلیت افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند.

وی از برگزاری نشستی در هفته جاری با مسئولان سازمان هواپیمایی، مسئولان دولتی و نمایندگان بخش خصوصی خبرداد و افزود:‌ در این نشست راهکارهای لازم به منظور جلوگیری از افزیش بی‌رویه نرخ بلیت هواپیما به ویژه در ایام نوروز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد:‌ نگاه ما نه تنها به بخش گردشگری که به همه حوزه‌های اقتصادی باید نگاهی همه‌جانبه و پازلی باشد به این معنا که اگر هریک از قطعات این پازل تمکیل نباشد پازل ساخته نمی‌شود و وقفه و فقدان در هر بخش می‌تواند نارسایی‌های بسیاری را به دنبال داشته باشد.

اکرمی تاکید کرد:‌ رونق بخش گردشگری و مزایای اقتصادی آن به همت و تلاش تمامی بخش‌های از مردم گرفته تا دولت و بخش خصوصی وابسته است و نگاه به سرمایه گذاری در این بخش نیز باید مثبت باشد.

همه دستگاهها ونهادها توجه خود را معطوف به رونق بخش گردشگری کنند

عبدالوهاب قاضی کارشناس گردشگری نیز معقتد است باید توجه همه بخش‌های دولتی و نهادها معطوف بخش گردشگری شود.به گفته او اگر هدف رونق گردشگری باشد همه نهادها و دستگاهها از جمله شهرداری‌ها خدمات خود را بر ارایه خدمات بهتر و بهسازی شهرها معطوف خواهند کرد و گردشگر و توریست نیز در دوره اقامت خود خدمات بهتری را دریافت خواهد کرد.

وی در ادامه این نشست افزود:‌ دولت می‌تواند به معرفی جاذبه‌های گردشگری استانها کمک کند و باید از ظرفیت‌های خود با کمک رسانه‌ها بهره بگیرد تا بتواند گردشگران و علاقه‌مندان به سفر را به سمت سفرهای داخلی هدایت کند.

قاضی گفت: اگرچه آمار جذب گردشگر خارجی در کشور بالا نیست اما توریست‌های خارجی کشور بازدیدکنندگان هدفمندی هستند که به جاذبه‌های تاریخی و کهن ایران علاقه‌مند هستند و با اطلاعات کامل تاریخی از مکان‌های ایران بازدید می‌کنند به گونه‌ای که اگر اطلاعات نه چندان دقیقی از طرف راهنماهای تور به آنها داده شود معترض شده و اطلاعات دقیق خود را که براساس مطالعات تاریخی در اختیار دارند به دیگران ارایه می‌دهند.

وی عنوان کرد:‌ به تایید گردشگران اروپایی خور آزینی در استان هرمزگان از جمله نقاط نادر در جهان است که کویر و دریا در مجاورت هم قرار دارند و این جغرافیای خاص با اقبال گردشگران رو به رو است.

قاضی با تاکید بر ضرورت بهبود زیرساخت‌ها در کشور تصریح کرد: رونق گردشگری در کشوربه بهبود زیرساختها وابسته است و این شرایط تلاش دولت‌ها و کمک بخش خصوصی را می‌طلبد.

شرکت‌های هواپیمایی از شیوه‌های نوین فروش بلیت مانند بلیت تور استفاده کنند

مدیرمجموعه هتل‌ هرمز بندرعباس با اشاره به گرانی بلیت هواپیما در برخی پروازها اظهار کرد:‌ شرکت‌های هواپیمایی باید از متدها و شیوه‌های رایج فروش بلیت هواپیما که همراه با تورها ارایه می‌شود استفاده کنند به طور مثال هواپیمایی امارات توریست محور است به این معنا که فروش بلیت هواپیما همراه با تورهای سفر ارایه می‌شود امامتاسفانه در کشور ما بسیاری از شرکت‌های هوایی شرایط زمانی پروازها را به گونه‌ای تعیین می‌کنند که مسافر صبح وارد یک شهر شده و شب امکان برگشت را داشته باشد به این ترتیب اقامتی در شهر مقصد صورت نمی‌گیرد و بخش گردشگری نیز از سفرهای هوایی بهره‌ای نمی‌برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار