اولین نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج؛

نشستی با چاشنی آزادی بیان و مطالبه گری

کرج (پانا)- سخنگوی دوره پنجم شورای اسلامی کلانشهر کرج در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: بسیاری از پیشرفت ها محصول نقادی ها و مطالبه گری ها است.

کد مطلب: ۸۰۱۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نشستی با چاشنی آزادی بیان و مطالبه گری

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، رحیم خستو در اولین نشست خبری سخنگوی دوره پنجم شورای اسلامی کلانشهر کرج با صراحت لهجه پاسخگوی سوالات و دغدغه های اصحاب رسانه و خبر بود؛ حتی وقتی جلسه به دلیل مشاجره دو رسانه ای برای دقایقی متوقف شد، وی گفت که چرا از صدای بلند می ترسید؟ بگذارید موافق و مخالف نظرشان را بیان کنند، بسیاری از پیشرفت ها محصول همین نقادی ها و مطالبه گری ها می باشد.

وی گزارش مبسوطی از تعداد لوایح ارسالی از سوی شهرداری کرج به این شورا و آماری در خصوص تصویب آنها ارائه نمود، سپس گزارش عملکرد کمیسیون های تخصصی و مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی را بازگو کرد. تا انتهای جلسه لبخند به چهره داشت اما با قاطعیت سخن گفت. محور اصلی سوالات و صحبت های اهالی رسانه نیز بحث انتصابات اخیر بود که رسانه ای ها باور داشتند بر مدار «شایسته سالاری» نبوده است. خستو ضمن تائید تلویحی آنها گفت که این اتفاق موجب شد تا سوال کنندگان از نصیری با قوت بیشتری پای عقیده شان بایستند.

خستو به نمایندگان رسانه های جمعی و گروهی البرز گفت: دخالت در عزل و نصب ها وظیفه نمایندگان مردم نیست و ما عملکرد و خروجی کلی شهرداری کرج را مورد رصد و نظارت قرار می دهیم؛ طرف حسابِ اصلی شورا شخص شهردار است و در خصوص نظارت ها قطعاً مراجع نظارتی تحقیقات لازم را خواهند داشت. وی گفت که شورای اسلامی شهر کرج در بسیاری از موارد و موضوعات پیگیری لازم را دارد اما دلیلی برای رسانه ای شدن آنها وجود ندارد. خستو برگزاری تنها دو جلسه غیرعلنی در شش ماه گذشته را نشانگر روح شفافیت در این شورا دانست.

سخنگوی دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج در بحث تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماند، شهر الکترونیک، جذب مشارکت بخش خصوصی و تکمیل پروژه های نیمه تمام را دغدغه مند و متعهد دانست و گفت: چون نمایندگان مردم در این دوره دارای نگرش علمی هستند فلذا کارِ علمی کمی زمان بر اما دارای نتایج و آثار پایدار است. به گفته دکتر خستو، دوره کنونی شورا در بحث کاهش هزینه ها و مقابله با تحمیل هزینه های غیرضروری به بودجه شهر بسیار موفق عمل کرده اما متاسفانه این موارد به خوبی از سوی رسانه بازگو نشده است.

وی همچنین در خصوص طرح پاکداشت مناطق نیز گفت: ما دنبال نمایش نیستیم و این گونه رفتارها مربوط به گذشته بود، ما می خواهیم مشکلات را ریشه ای حل کنیم و فضایی بهتر را برای زندگی شهروندان مهیا کنیم. خستو از رأی‌ مردم کرج به لیست امید حمایت کرد و گفت که امیدوارم در دوره های آینده اگر مردم علاقه ای برای اعتماد دوباره به ما نداشتند، به سایر لیست ها رأی‌ دهند، چرا که نتیجه آن بهتر از انتخاب های قومی و طایفه ای است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص حمایت از رسانه ها نیز پیوند رسانه و بخش خصوصی را گزینه ای مناسب دانست و گفت: بنده هیچ اعتقادی به ایجاد رانت برای برخی رسانه ها از سوی اعضای شورا ندارم و اگر در توزیع آگهی ها و مناقصه ها رویه ای برقرار است، باید عادلانه و در جهت رشد فرهنگی و رسانه ای باشد. خستو از اختلاف نظر به عنوان امری طبیعی یاد کرد و از کسانی که می گویند چون لیست امید در دوره پنجم شورای شهر کرج رأی‌ آورده فلذا باید بساط اختلاف نظرها جمع شود، انتقاد کرد و گفت که نقد و مطالبه گری ریل گذاری برای آینده ای بهتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار