پیام تسلیت مقام‌های داخلی و خارجی در پی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

تهران (پانا) -در پی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج که صبح امروز ( یکشنبه29 بهمن ماه) باعث جان باختن 66 نفر از هموطنان شد مقام‌های داخلی و خارجی طی پیام‌هایی جداگانه این حادثه تلخ را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۸۰۰۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت مقام‌های داخلی و خارجی در پی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

در حالی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری ساعاتی پیش حادثه تلخ سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را تسلیت گفتند و سایر مقامات داخلی و خارجی نیز در پیام هایی نسبت به این حادثه ابراز تأسف و تأثر کردند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه، 29 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه هوایی که امروز رخ داد بسیار دردناک و تاسف برانگیز برای تمامی ملت ایران بود گفت: «نمایندگان مجلس نیز از این موضوع متاثر هستند و با وجود مطرح بودن بحث بودجه در صحن، نمایندگان مکرراً موضوع را پیگیری کردند که چرا این حادثه رخ داده است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «لازم است کمیسیون عمران این موضوع را پیگیری کند تا ریشه این مسائل مشخص شود. ما نیز با خانواده های محترمی که در این خانواده فقدان عزیزان خود را داشته اند، همدردی کرده و برای آن سفرکردگان نیز از خداوند متعال آرزوی علو درجات می کنیم.»

لاریجانی افزود: «حتما کمیسیون عمران باید پیگیر این موضوع باشد.»

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان جلسه شورای نگهبان با اظهار تاسف برای سانحه سقوط هواپیمایی تهران - یاسوج، درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان را تسلیت گفت و برای آنان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

آیت الله صادق لاریجانی،رئیس قوه قضاییه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و درگذشت جمعی از هموطنان ضمن تسلیت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته ای علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصرین اقدام کند.
متن پیام آیت الله آملی لاریجانی به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای منتظری
دادستان محترم کل کشور

خبر سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج و جان باختن عده‌ای از هموطنان عزیز موجب تاثر و تاسف شدید همگان شد.
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه و طلب غفران الهی برای جان باختگان، لازم است سریعاً با تعیین کمیته ای متشکل از افراد خبره در خصوص علت وقوع این حادثه بررسی جامع و دقیق به عمل آمده و چنانچه فرد یا افرادی مقصر باشند نسبت به برخورد قانونی با آنان اقدام مقتضی معمول و نتیجه به اینجانب منعکس شود.
صادق آملی لاریجانی . رئیس قوه قضاییه‎

آیتالله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن اعلام تسلیت و همدردی خود با خانوادهها و بازماندگان سانحه سقوط هواپیما، بر استاندارد سازی ناوگان هوایی کشور و زیر ساخت های آن تاکید کرد.

محمدرضا عارف، نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید در پی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج پیامی صادر کرد که متن پیام وی به شرح زیر است:

«انالله و انالیه راجعون

خبر سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج که موجب جانباختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، بسیار تلخ و دلخراش و باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده است .

متاسفانه سال‌هاست در ارتباط با نوسازی صنعت هواپیمایی و ایمن‌سازی سفرهای هوایی تاکید می‌شود ولی علی‌رغم برخی تلاش‌ها هر از چندگاهی شاهد حوادث ناگوار سوانح هوایی هستیم که احتمالا در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. شایسته است در خصوص این حادثه غم انگیز ضمن مسئولیت پذیری در قبال جان هموطنان عزیزمان، با بررسی‌های کارشناسانه پاسخگویی لازم به افکار عمومی درخصوص علت بروز این حادثه صورت بگیرد. مطمئنا در این مسیر مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

ضمن عرض تسلیت این مصیبت و ضایعه اسفناک به خانواده‌های داغدار به ویژه مردم شریف استان‌ کهگیلویه و بویراحمد همدردی خود را با بازماندگان اعلام داشته، از درگاه خداوند غفور و رحیم برای جانباختگان غفران الهی مسالت می‌نمایم.»

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تسلیت این ضایعه دردناک به ملت ایران و خانواده های داغدار برای جانباختگان این هواپیما علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسالت می‌کنم.

در شرایطی که در ماه های اخیر حوادث گوناگون باعث جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز شده و قلب خانواده های بسیاری را به درد آورده است،همراهی و همدلی مردم عزیز با داغ دیدگان و توجه ویژه مسولین امر موجب کاهش آلام آنان می شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز روز یک‌شنبه در پی سانحه سقوط هواپیما در ایران، پیام تسلیتی به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران ارسال کرد و نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرد.

وی گفت که با تمام کسانی که در این حادثه غم انگیز، عزیزان و نزدیکان خود را از دست داده‌اند ابراز همدردی می‌کند و در این ساعات دشوار برای آن‌ها صبر و تحمل آرزو می‌کند.

هواپیمای مسافربری ایران ATR 72-600 پس از پرواز داخلی از تهران به شهر یاسوج، در بخش مرکزی کشور در استان اصفهان سقوط کرد. این هواپیما متعلق به هواپیمایی آسمان بود و در یک منطقه کوهستانی در نزدیکی روستای سمیرم به دلیل شرایط جوی سقوط کرده است که گفته می‌شود تمامی سرنشینان آن، جان خود را از دست داده‌اند.‎

میکائیل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نسبت به سانحه امروز سقوط هواپیما در کشورمان ابراز تاسف کرد.

وی در پیام خود نوشت: اخبار مربوط به سقوط هواپیما در نزدیکی سمیرم در استان اصفهان مرا عمیقا متاثر کرده است. آلمان آماده کمک رسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار