احیای مهارت های زندگی بجای استرس تست زنی دوره ابتدایی

مشهد(پانا): معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: احیاء مهارت های زندگی در دانش آموزان به جای ایجاد استرس ناشی از تست زنی، یکی از مهمترین دستاوردهای حذف آزمون های مدارس تیزهوشان و نمونه خواهد بود.

کد مطلب: ۸۰۰۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
احیای مهارت های زندگی بجای استرس تست زنی دوره ابتدایی

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در تایید حذف آزمون های مدارس خاص توسط شورای عالی آموزش وپرورش بیان کرد : بجای ایجاد استرس تست زنی دردوره ابتدایی باید به دنبال احیای آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان ابتدایی باشیم . وی گفت : فرزندان با ورود به مدرسه وارد محیط زندگی جدیدی می شوند که باتوجه به سن واقتضای کودکی و روانشناسی رشد می بینند، یاد می گیرند وعمل می کنند ،درواقع می توان گفت بهترین سن یادگیری در همه ی جنبه ها سنین دبستان است.

این مقام مسئول اظهار داشت : شاکله شخصیت وهویت یابی بچه ها در همین سنین شکل می گیرد وبهترین زمان برای آموزش مهارتهای زندگی متناسب باسن آنان همین دوره ابتدایی است که متاسفانه تا بحال بیشتر وقت کودکان ما وخانواده ها یشان را بجای کودکی کردن وپذیرفتن ویادگیری مهارتهای لازم ،کلاس ها وآزمون های مختلف مراکز گوناگون تست وآماده سازی برای ورود به مدارس تیز هوشان و.... گرفته است. لذا اکنون باحذف این آزمون ها و دورشدن بچه ها از استرس های کاذب قبلی، آموزش مهارت های زندگی متناسب باسن دانش آموزان ضروری به نظر میرسد.

حقیقی ضمن برشمردن پاره ای از این مهارت ها خاطر نشان کرد: مهارت هایی همچون توانایی حل مسئله اجتماعی ،دین باوری ،لذت بردن از زندگی،تقویت اعتماد به نفس،مهارت چگونگی استفاده از تفکر و آگاهی ،مهارت برقراری ارتباط متقابل،مهارت احترام به بزرگترها و همسالان و...از جمله این مهارت هاست که که معلمین عزیز وکادر مدیریتی مدارس با کمک اولیا می توانند فرزندانی تمام ساحتی را آماده کرده تا در عرصه ی اجتماعی شدن یاریگر کودکانمان باشیم.

حقیقی در ادامه با اشاره به تصمیم وزارت آموزش و پرورش در حذف آزمون های خاص در مقطع ابتدایی بیان کرد: این تصمیم وزارت و شورای عالی آموزش و پرورش در جهت گسترش کیفیت و تحقق عدالت آموزشی است و ارمغان دیگر آن نیز برگشت شادی ،نشاط و پویایی به دوره ابتدایی است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی پرداختن به تمام ساحت های تربیتی در دوره ابتدایی را از دیگر مزایای حذف این آزمون ها دانست و تصریح کرد : مطابق سند تحول بنیادین و مصوب شورای آموزش و پرورش 8 زمینه تربیتی با 94 هدف برای مقطع ابتدایی تعریف شده است که تا کنون تنها به 7 هدف در زمینه علمی و آموزشی تاکید و پرداخته می شد و دلیلی اصلی آن هم وجود آزمون تیزهوشان بوده است در حالیکه با حذف این آزمون فرصتی برای پرداختن به سایر اهداف تعیین شده نیز به وجود خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار