دانش‌آموزان برگزیده «لیگ علمی پایا» تجلیل شدند

خرم آباد (پانا) - در مراسمی با حضور مسئول بسیج دانش‌آموزی استان لرستان از برگزیدگان «لیگ علمی پایا» با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد .

کد مطلب: ۷۱۲۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد

زین العابدین حسینی در این مراسم که در دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان شهرستان خرم آباد برگزارشد ؛ افزود : 494 دانش آموز در قالب 104 گروه از 11 کشور در بزرگترین رقابت علمی گروهی کشور و پنجمین دوره مسابقات دانش آموزی جهان اسلام در ایران شرکت کردند که دانش آموزان استان لرستان در این لیگ علمی در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه سوم شدند.

وی خاطر نشان کرد : در این لیگ دانش آموزان کشورهای ایران، انگلیس، ترکیه، افغانستان، پاکستان، تانزانیا، لبنان، عراق، سوریه، هند و ساحل عاجل حضور داشتند که در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی در مجموع 44 هزار و 410 نفر از دانش آموزان پایه ششم ، هفتم، هشتم و نهم متوسطه اول از سراسر کشور شرکت کردند که 12 هزار نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت 494 نفر برای رقابت در مرحله پایانی انتخاب شدند.
حسینی هدف از برگزاری این لیگ علمی را آموزش کار گروهی به دانش آموزان ذکر کرد و یادآور شد: این لیگ به سه روش انفرادی، گروهی و امدادی برگزار می شود و 80 درصد دانش آموزان شرکت کننده از مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و 20 درصد دانش آموزان مدارس عادی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار