خطای پزشکی کودک 8 ساله علی‎آبادی را به کما برد

گرگان (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت استان گلستان از خطای پزشکی و تزریق اشتباه آمپول به یک کودک هشت ساله در علی‎آباد کتول پرده برداشت و وضع فعلی این کودک را بغرنج اعلام کرد.

کد مطلب: ۷۰۷۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

عباس بدخشان درباره تزریق اشتباه آمپول به یک کودک هشت ساله در علی‎آبادکتول و تهدید شدن خانواده بیمار به منظور جلوگیری از رسانه‎ای شدن این اتفاق اظهار کرد: ما هیچ تهدیدی درباره رسانه‎ای کردن این مسئله را نداشتیم، بیمار ویزیت شده و پرونده تخلف در حوزه نظارت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه خطای پزشکی در همه جای دنیا از جمله کشورهای پیشرفته اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: دو داروی شبیه به هم باعث شده است که پرستار برای تزریق آن به بیمار دچار اشتباه شود اما عمدی در کار نبوده است. ما قول دادیم این موضوع را کاملا بی‎طرفانه پیگیری کنیم و حتما برخورد خواهیم کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت استان گلستان در خصوص وضع فعلی کودک افزود: بیمار سطح هوشیاری پایین و تنفس خودبخودی دارد. امیدواریم این کودک به بیمارستان طالقانی گرگان انتقال داده شده است، به حیات عادی برگردد.

بدخشان گفت: سولفات منیزیم همان روزهای نخست از بدن بیمار خارج شده و سی‎تی‎اسکن و ام‎ار‎آی بر روی کودک انجام گرفته است.

مدیر اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در خصوص این اتفاق و پرهیز از گزارش‌دهی خطای پزشکی به خبرنگاران گفت: پرسنل باید جرأت پیدا کنند خطای پزشکی را گزارش کنند و به دلیل اینکه اتفاق می‌تواند جنجال‎آفرین شود، خطای پزشکی را لاپوشانی نکنند.

خواجه‎میرزایی با بیان اینکه یکی از سیاست‎های ما ارتقابخشی است، افزود: اگر پرسنل خطای پزشکی را گزارش کنند آنها را تشویق می‎کنیم، هدف این است که خطای پزشکی کاهش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار