بازدید نمایندگان برای دومین بار به تعویق افتاد

تهران (پانا) – نمایندگان مجلس برای دومین روز نیز به دلیل آنچه «بدی آب و هوا در پایتخت» خوانده شده است، بازدید از زندان اوین را به تأخیر انداختند و تصمیم‌گیری درباره زمان این بازدید را به جلسه روز سه‌شنبه (10 بهمن) موکول کردند.

کد مطلب: ۷۰۷۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

بعد از اوج‌گیری ناآرامی‌ها و اعتراضات در کشور و موج سواری برخی عناصر ضد انقلاب، شماری از افراد در سراسر کشور و به ویژه شهر تهران بازداشت شدند. با وجود این، پس از چند روز، روزانه شاهد آزادسازی بازداشت‌شدگان بودیم تا اینکه انتشار خبری دوباره فضای کشور به ویژه در شبکه‌های اجتماعی را با التهاب مواجه ساخت.

خودکشی یکی از افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات، خبری بود که به سرعت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت تا اینکه مقامات مسئول ضمن تکذیب اخباری از این دست، زمان بازداشت فرد خودکشی کرده را پیش از ناآرامی‌های کشور و به علتی متفاوت (جرائم مرتبط با مواد مخدر) اعلام کردند.

نمایندگان مردم در این بین با توجه به موج پرسشگری ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی برای روشن‌تر شدن ابعاد موضوع و ایجاد اطمینان خاطر در میان ملت، درخواست بازدید از زندان اوین را مطرح کردند.

موضوع در ابتدا با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و علی لاریجانی به عنوان رئیس قوه مقننه درمیان گذاشته شد و رایزنی‌ها از طریق وی با قوه قضائیه آغاز شد تا اینکه خبر موافقت دستگاه قضا با بازدید نمایندگان مردم از زندان اوین رسانه‌ای شد.

به این ترتیب مقرر شد هیأتی متشکل از کمیسیون‌های مرتبط (حقوقی و قضائی و امنیت ملی و سیاست خارجی) هشتم بهمن ماه برای سرکشی از اوین راهی این زندان شوند اما برف و کولاک شدید پایتخت اجازه انجام این مأموریت را نداد و این بازدید به امروز (دوشنبه 9 بهمن) موکول شد اما بازهم این مهم رنگ و بوی عمل به خود نگرفت.

محمدکاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی که خود یکی از اعضای هیات بازدید کننده از اوین محسوب می‌شود، در همین رابطه به پانا می‌گوید: «باتوجه به یخ‌زدگی معابر و نامساعد بودن شرایط جوی، بازدید از اوین بار دیگر به تعویق افتاد.»

وی ادامه می‌دهد: «احتمالا زمان جدید بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان اوین، فردا در جلسه صحن علنی بهارستان مشخص خواهد شد.»

پیش از این نیز، محمد برومندی، نایب رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی خانه ملت با اشاره به شرایط جوی، عدم توانایی تنی چند از نمایندگان برای حضور در تهران به منظور انجام بازدید از اوین را دلیل تعلیق دوباره این بازدید مطرح کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار