نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش با شهردار و شورای شهر سبزوار

نشست مشترک معاونین آموزش و پرورش سبزوار با اعضای شورای شهر و شهردار سبزوار در محل سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۶۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از خراسان رضوی، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در جمع اعضای شورای شهر و شهردارسبزوار گفت: تعامل بیشتر بین شورا و آموزش و پرورش نشانه بلوغ فکری است

حسن محرابی با اشاره به اینکه بیشترین ساختمان اداری درطراحی شهری در اختیار اموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: حقوق شهروندی و شهرنشینی، خواسته های ما برای دانش آموزان است.

وی آمادگی برای ایجاد پایگاه های آموزش محلات در مدارس را یاد آور شد و ادامه داد: تحقق نظارت بر امکانات شهری و توسعه فضای آموزشی خواسته ی ما از شورای شهر است .

این مسئول با اشاره به این موضوع که در چهل متری دوم و شرق نیروگاه به شدت با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم اظهار داشت: طرح های نیمه تمام در آموزش و پرورش بلاتکلیف اعتبارات دولتی است

وی به افتخارات آموزش و پرورش در در سال جدید اشاره کرد و گفت: توانسته ایم با کسب رتبه های برتر در شورای آموزش و پرورش، شورای پشتیبانی سواد آموزی، مسابقات ورزشی، جذب پیش دبستانی، رتبه های برتر کشوری در طرح تعالی موفقیت هایی داشته باشیم.

محرابی استقرار پایه دوازدهم را با همراهی و همدلی تمام نهادها میسر دانست و ادامه داد: باید ستاد کنکور با مدیریت شورای شهر در برگزاری همایش های مختلف فعال شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب خیابان های منتهی به مدارس دانش فرهنگیان و دیواندری ادامه داد: پارک ترافیک و احداث آن در مجموعه آموزشی شهید دیواندری مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد : ده هزار هکتار حاشیه پارک سلامت متعلق به آموزش و پرورش بوده که اکنون تنها 5هزار هکتار آن باقی مانده است ولی آماده هرگونه همکاری با شهرداری می باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در نظر داریم جشنواره ملی اوسنه را برگزار کنیم.

معاون پشتیبانی مدیریت آموزش وپرورش سبزوار نیز خاطر نشان کرد: فضای سبز اردوگاه شهید مطهری با همراهی شورای شهر و شهرداری می تواند سکونت گاه مناسبی برای مسافران باشد.

حسن مهری ادامه داد: ایجاد فضای سبز مناسب آموزشگاه دیواندری با توجه به وجود ستاد اسکان در این آموزشگاه و آسفالت ورودی آموزشگاه خیامی به عنوان ستاد مرکزی اسکان شهرستان بر زیبایی پذیرایی از مسافران خواهد افزود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سبزوار آمادگی برای ایجاد شهردار مدرسه در مدارس را اعلام کرد و ادامه داد: اجرای طرح مشاوره ای برای مدارس حاشیه ای در حال انجام است.

علی مهر آرا برگزاری مسابقات فرهنگی و شرکت 35هزار دانش آموز را خاطر نشان کرد و گفت: تقدیر از دو هزار دانش آموز در مسابقات فرهنگی و ورزشی با همراهی شورای شهر و شهردار بسیار ارزنده خواهد بود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی نیز توانمند سازی و کیفیت بخشی با دوره ها و کارگاه های آموزشی را یاد آور شد و گفت: برگزاری همایش ها در هفته معلم و پیگیری همایش سبزوار شناسی در حال انجام است.

معاون هماهنگی این مدیریت نیز استفاده از ظرفیت فرهنگیان در کمیسیون های مختلف شورای شهر را یاد آور شد و ادامه داد: استفاده از پیشکسوتان به عنوان شورای مشورتی شورای شهر وایجاد کمیسیون بانوان در شورای شهر به صورت ویژه دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار بر لزوم همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری سبزوار در حوزه های مختلف شهری تأکید کرد.

کاظم کرامت در سی امین جلسه شورای علنی شورای شهر گفت: با ارائه آموزش‌های صحیح و برنامه ریزی مناسب، دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های شهر می‌توانند در این کهن شهر مدیریت و راهبری درستی را برای ما تضمین کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر فرهنگیان ما در یک جهاد آشکار و علمی در خط مقدم شبیخون فرهنگی قرار دارند که بعضاً مقاومت های خوبی در این خصوص داشته اند، آنچه که برای توسعه شهر و کشور مهم است تزریق امید و استفاده از نیروی خلاق دانش آموزی و دانشجویی است.

بخشی با تأکید بر این موضوع که نمای مدارس با اعمال خواسته های شهری همراهی داشته باشد اظهار داشت : برنامه های آموزش و پرورش به سمت مدارس حاشیه ای بیشتر تمایل پیدا کند.

نایب رئیس شورای شهر سبزوار نیز تعلیم و تربیت و فرآیند آن را از دغدغه های شورای شهر عنوان کرد و گفت: با رفع مشکل تملک و البته وجود جمعیت عظیم دانش آموزی آسفالت خیابان با عرض هفت متر در محدوده هنرستان شهید دیواندری ، دکتر دانش و آموزشگاه کوشکی انجام خواهد شد.

آرمین ادامه داد: با رویکرد بومی محلی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تفاهم نامه همکاری با شهرداری و آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

شهردار سبزوار گفت: باید مدارس حاشیه خیابان های اصلی شهر با همراهی شورای شهر، پارک مدرسه و پارکینگ شود

سید علی کوشکی ادامه داد: اردوگاه شهید مطهری و فاصله آن به شهر می تواند به کمپی برای حضور مسافران و زائران تبدیل شود.

شهردار سبزوار گفت: شهرداری سبزوار در راستای ترویج علم و رفع مشکلات مدارس از تمامی برنامه آموزش وپرورش در چارچوب ضوابط و مقررات حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به همکاری و تعامل شهرداری سبزوار با آموزش و پرورش برای توسعه کمی و کیفی آموزشی گفت: شهرداری آمادگی خود را برای تبدیل 14 آموزشگاه به مراکز مشاوره ای اعلام می دارد.

محمدی عضو شورای شهر سبزوار نیز با اشاره به اینکه در صورت امکان اجباری برای رسیدن به هدفهای ترسیمی والدین به دانش آموز نباشد خاطر نشان کرد: روند آموزشی باید با شادی همراه باشد تا ماندگار شود

فروغی عضو شورای شهر سبزوار نیز کمبود امکانات آموزشی عامل برای نقل مکان دانش آموزان است را خاطر نشان شد و در ادامه گفت: کمیسیون آموزش و پرورش باید در همه شورا ها تشکیل شود

عضو شورای شهر نیز اظهار داشت : شورای شهر سبزوار آمادگی اعزام 1700 دانش آموز به مشهد مقدس را دارد

قربانعلی کلمیشی تلاش برای مدرسه سازی در مناطق الحاقی و حاشیه ای را خاطر نشان شد و ادامه داد: در هدایت تحصیلی نباید اجبار دانش آموزان برای حضور در برخی رشته ها صورت پذیرد.

وی ایجاد فضاهای تجاری برای مدارس حاشیه خیابان را جهت ایجاد منابع مالی برای مدارس یاد آور شد و ادامه داد: حذف دیوارهای مدارس در صورت نداشتن منع قانونی مبلمان شهری را تغییر خواهد داد.

وی از مسولان آموزش و پرورش خواست تا نسبت به عقب نشینی دیوار مجموعه ورزشی شهید چمران برای دسترسی بهتر به مجموعه مدیریت بحران اقدام شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار