تاکید پلیس راهور تهران بر تامین زیرساخت‌های طرح جدید ترافیکی شهرداری

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور تهران با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح جدید ترافیکی گفته است که در صورتی طرح مورد نظر شهرداری قابلیت اجرا دارد که تمامی زیر ساخت‌های لازم در این طرح فراهم شود.

کد مطلب: ۷۰۵۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ دریک برنامه تلویزیونی درباره طرح جدید ترافیکی شهرداری تهران گفت: در طرح اولیه‌ شهرداری تهران قرار بود برای محدوده زوج و فرد هم شرایطی همچون محدود طرح ترافیکی اجرا و اخذ عوارض به صورت شناور و مدیریت تقاضا انجام شود اما طی مذاکراتی قرار شد تا این طرح برای محدوده زوج و فرد همچنان طبق شرایط طرح قدیمی اجرا شود و در مراحل بعدی با انجام مطالعه بیشتر، محدوده زوج و فرد نیز به طرح جدید اضافه شود.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: یکی از مواردی که مد نظر پلیس بود حفظ سقف تعداد ورودی خودروها به محدوده طرح است که طبق مصوبه شورای ترافیک قرار است در طرح جدید 103 هزار خودرو بتوانند به محدوده ورود کنند و پس از اینکه سقف روزانه پر شد خودروها اجازه ورود به محدوده طرح را نداشته باشند.

وی درخصوص سهمیه‌های طرح ترافیک نیز گفت: قرار بود در طرح جدید سهمیه‌ها حذف شود اما در مذاکراتی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که سهمیه‌ها صرف نظر از نرخ عوارض در اولویت ورود به محدوده باشند اما عوارض را مانند سایر مردم پرداخت کنند.

سردار مهماندار تصریح کرد: همچنین یکی از مواردی که مد نظر قرار دارد موضوع حفظ حقوق ساکنان محدوده طرح ترافیک است که طبق مصوبه قرار است افرادی که ساکن محدوده هستند، بتوانند تا ساعت 8:30 صبح اجازه خروج و از ساعت 5 عصر هم اجازه ورود به محدوده طرح را داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه مردم نگران اجرای طرح جدید ترافیکی نباشند، گفت: تنها موضوعی که در اجرای طرح جدید ترافیک برای سال 97 تغییر خواهد کرد نحوه اخذ عوارض است.

وی درباره اختلاف نظر پلیس با شهرداری در اجرای طرح جدید ترافیکی گفت: اجرای این طرح نیازمند تکمیل زیرساخت‌هاست و اگر دوربین‌های خروجی نصب شود، می‌توان تعیین کرد که متقاضیان چه ساعتی به محدوده ورود و از آن خارج می‌شوند. بنابراین اگر زیرساخت‌ها آماده شود طرح جدید اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تأثیر طرح جدید ترافیکی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک گفت: اصولا اجرای طرح جدید نباید وضع فعلی آلودگی هوا و ترافیک را به هم بزند چرا که سقف ورود خودروها به محدوده تعیین شده و در گذشته هم همین تعداد و شاید اندکی بیشتر به محدوده وارد می‌شدند. در واقع همین میزان خودرویی که در سال جاری به محدوده طرح ترافیک وارد می‌شود نیز برای سال 97 نیز تعیین شده است. بنابراین طرح جدید تغییری از نظر آلودگی هوا و ترافیک نخواهد داشت ضمن اینکه لازم است دو یا سه ماه از اجرای طرح بگذرد تا بتوان تأثیر آن را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار