فرماندار شهرستان بیله‌سوار:

صادرات کالا از گمرک بیله‌سوار به ۴۲ هزار تن رسید

اردبیل (پانا) - فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۴۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع کالا از گمرک بیله‌سوار صادرات داشتیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۷۰۵۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

آرام حلیم در جلسه بررسی مشکلات صادرات از گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: در 9 ماهه امسال حدود 42 هزار و 300 تن کالا و محصولات مختلف از گمرک‌بیله‌سوار به کشورهای همجوار صادر شده است که محصول کشاورزی سیب‌زمینی اصلی ترین این محصولات صادراتی را تشکیل می‌داد .

وی تصریح کرد: ارزش کالاهای صادراتی معادل 18 میلیون و 300 هزار دلار بوده که در این زمینه ظرفیت گمرک بیله‌سوار برای صادرات محصول کشاورزی دانش بنیان بسیار بالاست که باید در نظر داشت تا در کنار این موضوع به امر صنایع تبدیلی نیز توجه داشت .

فرماندار شهرستان بیله‌سوار عمده محصولات صادراتی از گمرک بیله‌سوار را سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، مصالح ساختمانی، تره‌بار و سبزیجات دانست و گفت: هندوانه و مصنوعات فلزی، نخ و انواع آن و همچنین شکلات و خشکبار از دیگر محصولات با آمار و ارقام بالای صادرات از گمرک بیله‌سوار بوده که بنابر نیاز انواع این محصولات نسبت به سالهای گذشته تغییر جزئی را نشان می‌دهد اما با وجود این محصول کشاورزی سیب‌زمینی هنوز هم اصلی ترین محصول صادراتی است که بیشترین آمار صادراتی را نیز به خود اختصاص می‌دهد .

حلیم بیان کرد: در 9 ماهه امسال 23 میلیون دلار صادرات چمدانی از گمرک بیله‌سوار انجام شده که 10 هزار و 200 تن کالا به صورت چمدانی صادر شده است و گمرک بیله‌سوار جزو گمرکات شاخص کشور در بحث صادرات چمدانی می‌باشد و در این زمینه نیز افزایش چند درصدی را شاهد بودیم .

وی با اشاره به کاهش واردات از گمرک بیله‌سوار نیز تصریح کرد: واردات از گمرک بیله‌سوار در 9 ماهه امسال به میزان 350 هزار دلار بوده که این مقدار از لحاظ وزنی و ارزش پولی کاهش داشته است که این در واقع خبر خوبی است چرا که در رابطه با تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخل از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و برای توسعه منطقه موثر است .

فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 736 هزار نفر از گمرک و پایانه مرزی تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد که هدف بیشتر این اتباع آذری درمان بوده است و نیمی دیگر نیز برای خرید و دیدار اقوام وارد استان شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار