پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت هفته شوراها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا استان مرکزی در این پیام آمده است: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تربیتی کشور محسوب می شود به گونه ای که عزت، سربلندی، استقلال، خودباوری، رفاه، منزلت، کرامت و معنویت هرجامعه وابسته به بالندگی این نهاد مقدس است. از این رو با عنایت به اسناد بالادستی، از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگرش برنامه ریزان در دستگاه تعلیم و تربیت کشور در آستانه ورود به قرن بیست و یکم، معطوف به افزایش نقش مشارکت های مردمی در فرآیند توسعه، به ویژه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می باشد.

در این میان شوراهای آموزش و پرورش می توانند به عنوان جامع ترین شکل مشارکت در جهت ارتقاء شرایط تحصیل دانش آموزان، ارتقاء مسائل رفاهی معلمان و رفع موانع موجود درآموزش و پرورش با ترکیب خاص افراد عضو شورا از موثرترین نهادهای متبلور در نظام تعلیم و تربیت کشور به شمار آیند.

ما معتقدیم که موفقیت این نهاد اجتماعی عظیم با تمام ظرفیت و توانمندی هایش در گرو میزان اثرگذاری در تربیت دانش آموزان خواهد بود، به همین دلیل است که مهم ترین برنامه های دولت تدبیرو امید از بدو تشکیل تلاش برای تقویت رویکردهای تربیتی در شوراهای آموزش و پرورش بوده است.

لذا اینجانب ضمن تبریک 26 دی ماه، سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و هفته بزرگداشت شوراها به همه دست اندر کاران این حوزه و جامعه ی عزیز فرهنگی، از زحمات همه عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم.

امید است با تلاش و کوشش بی دریغ فرهنگیان گرانقدر هر روز شاهد افتخارات بیشتری در نظام مقدس تعلیم و تربیت ایران اسلامی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار