مراسم افتتاحیه هفته سلامت در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم افتتاحیه هفته سلامت با حضور مسئولان استانداری و آموزش و پرورش استان خراسان شمالی همزمان با اغاز هفته سلامت با شعار فشار خون را جدی بگیرید در دبیرستان عصمت بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش پانا، معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی با تاكید بر شعار "پیشگیری بهتر از درمان " گفت: هرچه می توانیم باید به توسعه طرح های آموزشی و پیشگیرانه كه به ارتقای سلامت دانش آموزان ودر نهایت جامعه منجر می شود ،كمك كنیم.

قلی زاده سلامتی را مایه نشاط و رشد جامعه دانست و افزود: از آنجا كه سبك و شیوه زندگی از همان دوران كودكی شكل می‌گیرد، بنابراین بایستی با آموزش صحیح كودكان را در انتخاب زندگی سالم كه عامل مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی به خصوص فشار خون بالا و دیابت است، یاری كرد.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار داشت: «شعار تنظیم فشار خون كلید سلامتی انسان هاست » از این جهت انتخاب شده كه مردم تصور نكنند فشار خون فقط به افراد سالمند اختصاص دارد، بلكه همه افراد در صورت عدم رعایت الگوی صحیح تغذیه می توانند به پر فشاری خون مبتلا شوند.

محمد وحیدی افزود: مدارس بخش تاثیر گذار در توسعه و ترویج زندگی سالم در جامعه هستندو برای این كه بتوانیم از معضل ابتلاءبه فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری كنیم باید فرهنگ پیشگیری را از مدارس آغاز کنیم.

وی ایجاد معاونت تربیت بدنی و سلامت را گامی موثر در جهت مراقبت و ارتقای شاخص های سلامت در بین دانش آموزان و آینده سازان كشور عنوان كرد.

مجدی رئیس دانشگاه علوم پزشگی خراسان شمالی نیز گفت: از آنجایی كه تعداد افراد مبتلا به فشارخون در حال افزایش است، برای حفاظت از سلامت قلب و اجتناب از اثرات جسمی، عاطفی و مالی بیماری‌های قلبی و فشار خون، باید اصول تغذیه‌ای و بهداشتی رعایت شود.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار