سفرهای دانش آموزی برون استانی در فارس به صورت ریلی انجام می شود

معاون پرورشی و هنری اداره کل آموزش و پرورش فارس، از امضای تفاهم نامه با اداره کل راه آهن فارس خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه سفرهای برون استانی دانش آموزان از مسیرهای ریلی انجام می شود.

کد مطلب: ۶۹۷۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، محمد نظری افزود: این تفاهم نامه با هدف ترویج سفرهای ریلی در استان فارس انجام شده که اتتظار میرود مسوولین در استان نیز سمت و سوی اردوهای خود را به سمت سفرهای ریلی ببرند.
وی سفر ریلی را ایمن ترین سفرها برشمرد و افزود: در دوماهه گذشته فقط ۴ هزار دانش آموز از استان فارس به مشهد مقدس اعزام شده اند که این سفرها میتواند به صورت ریلی باشد تا بسیاری از نگرانی های اردوهای دانش آموزی کاسته شود.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس نیز افزود: براساس تفاهم نامه ای که با اداره کل راه آهن فارس منعقد شده دانش آموزان با قطارهای گردشگری به نقاط ریلی گردشگری در استان اعزام میشوند.
محسن کلاری ادامه داد: به منظور توسعه گردشگری دانش آموزان، و استفاده از استانداردها قطارهای گردشگری با قابلیت واگن های گردشگری مهیا شده که میتواند دانش آموزان را به مقصد مرودشت و پاسارگاد اعزام کنند.
در ادامه زارع معاون بهره برداری راه آهن فارس نیز اظهار داشت: از سال ۱۳۸۸ با پیوستن فارس به شبکه راه آهن با بیش از۶۰۰ کیلومتر خط اصلی و مانوری ، ۴ درصد خطوط ریلی کشور را در بر گرفته است.
زارع ادامه داد: در ابتدا تنها ۲۱ هزار نفر مسافر در سال ۸۹ با قطار شیراز جابه جا شدند که این میزان امروزه به مرز ۵۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.
وی بر ایجاد چهار راه ریلی در فارس در آینده ای نزدیک تاکید کرد و افزود: با بهره برداری از این چهارراه ریلی فارس قابلیت های بسیاری را در حمل مسافر و بار پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: یکی از اصول حمل و نقل ریلی در کشور بر مبنای ایمنی بوده که راه آهن یک هفتم جاده سوخت مصرف میکند که این اهمیت توسعه در این بخش را بیش از پیش به ما یادآور می شود.

وی خطوط ریلی کشور را ۱۳ هزار کیلومتر برشمرد و افزود: فرهنگ استفاده از مسیر ریلی باید در کشور ما نهادینه شود و این مهم با فرهنگسازی توسط مسوولین در بخش های مختلف میسر می شود.
وی از راه اندازی قطار شیراز اصفهان در آینده ای نزدیک در شیراز خبر داد و افزود: راه آهن گردشگری فارس نیز در مثلث طلایی گردشگردی که شیراز اصفهان و یزد است به زودی نیز راه اندازی می شود و مسافران از خدمات خواب و مسافرت در قطار بهره میبرند و مدارس نیز می توانند از این ظرفیتهای گردشگری استفاده کنند.
وی از راه اندازی خط یزد اقلید و کاهش ۵ ساعتی سفر شیراز مشهد نیز به عنوان یک خبر خوب در آینده ای نزدیک یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار