همزمان با هفته سواد آموزی :

برگزاری جشنواره غذای سنتی و نمایشگاه آثارو دست ساخته سواد آموزان در مرکز یادگیری محلی حسن آبادسنندج

همزمان با هفته سواد آموزی جشنواره غذای سنتی و آثار و دست سازه های سواد آموزان در مرکز یادگیری محلی اقبال لاهوری حسن آباد سنندج بر پا شد .

کد مطلب: ۶۹۷۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،این جشنواره و نمایشگاه با حضور معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج ، مسئولین و دست اندرکاران سواد آموزی اداره کل و ناحیه و سواد آموزان در مرکز یادگیری محلی اقبال لاهوری ناحیه دو سنندج برگزار شد .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در این جشنواره با گرامیداشت هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام ( ره ) گفت : هیچ کشوری به پیشرفت و توسعه نمی رسد مگر اینکه مردم آن کشور باسواد باشند .

وی با بیان اینکه درصد با سوادی مردم استان کردستان قبل از انقلاب کمتر از ۳۰ درصد بود، اظهار داشت : به برکت پیام امام و تلاش های صورت گرفته از طریق نهضت سوادآموزی ، امروز بیش از 81 درصد مردم استان کردستان با سواد هستند و در ۴ دهه گذشته به صورت میانگین هر سال دوازده و نیم درصد مردم استان با سواد شده اند .

وی با اشاره به آسیب های ناشی از بی سوادی ، دور بودن از برنامه ریزی و عدم توانایی در اداره اقتصاد خانواده را از آسیب های بی سوادی بر شمرد و گفت : اداره خانواده ، بهداشت و سلامت خانواده با سواد رابطه تنگاتنگ دارد .

معاون سواد آموزی استان در ادامه سخنان خود به شش ویژگی یک مرکز یادگیری اشاره کرد و جمع بودن افراد و ورود به فعالیت های اجتماعی ، آموزش سواد ، آموزش مهارتهای اساسی زندگی ، آموزش مهارتهای اجتماعی ، آموزش حقوق شهروندی و حرفه آموزی را از ویژگی های مراکز یادگیری محلی سواد آموزی عنوان کرد .

وی با تاکید بر ضرورت تجهیز مرکز یادگیری به امکانات مورد نیاز ، در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد راه اندازی مراکز یادگیری محلی در سایر نقاط استان و مرکز باشیم .

علی مردای رییس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز گفت : در این برنامه علاوه بر برگزاری جشنواره غذای سنتی ، آثار و دست سازه سوادآموزان شامل کلاش بافی ، فرشینه ، گلیم بافی ، کریستال بافی ، بافندگی ، خیاطی ، مشاوره در معرض نمایش گذاشته شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار