معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی :

مشکل کمبود پرستار در بیمارستان‌های کشور وجود دارد

اردبیل (پانا) - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر کمبود شدید پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۶۹۵۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

مریم حضرتی در همایش پرستاران و دانشجویان پرستاری استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در بحرانی‌ترین زمان دوران پرستاری و در عین حال در طلایی‌ترین دوران پرستاری واقع شده‌ایم چرا که پرستاری در زمان کنونی هم دچار مشکلات ویژه‌ای بوده و هم موقعیت‌های بسیار مناسبی برای رشد و تعالی دارد .

وی گفت: از جمله مهمترین مشکلات حوزه پرستاری کمبود شدید نیرو در سطح کشور بوده و این موضوع سبب شده تا اضافه‌کاری‌های اجباری به پرستاران برای خدمات‌رسانی به بیماران تکلیف شود که اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز علاوه بر برکات و آثار مثبت زیاد سبب افزایش حجم کاری پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شد .

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از بعد دیگر در بهترین زمان پرستاری قرار داریم چرا که وجود سازمانی به نام نظام پرستاری به عنوان یک بازوی قوی در کشور فعالیت می‌کند که فعالیت این سازمان می‌تواند در راستای ارتقای حرفه پرستاری بسیار مفید بوده و سبب توسعه خدمات کیفی پرستاری شود .

حضرتی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 300 دانشجوی پرستاری در مقاطع ارشد، هوشبری، اتاق عمل و سایر رشته‌ها وجود دارد و در کنار این دانشجوها نیز، 2 هزار عضو هیئت علمی در مقاطع مختلف در سطح کشور فعالیت می‌کنند که این نشان از فعالیت و توانمندی علمی حوزه پرستاری در کشور است .

وی افزود: در 45 روز گذشته که به سمت معاون پرستاری وزارت بهداشت منصوب شدم 50 جلسه در راستای حل مشکلات پرستاران برگزار شده و یکی از مهمترین طرح‌هایی که بررسی آن هم اکنون در شورای عالی بیمه در حال انجام است اجرای طرح مراقبت در منزل از بیماران است .

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امیدواریم که این طرح هر چه زودتر در شورای عالی بیمه به تصویب رسیده و تعرفه مد نظر برای پرستاران به تصویب برسد تا شاهد حضور این قشر در منزل بیماران و مراقبت در خانه از بیماران باشیم .

حضرتی گفت: برای مقابله با مواقع بحران تشکیل تیم ملی بحران پرستاری نیز در دستور کار قرار گرفته و حضور این تیم سبب می‌شود در مواقع ضروری بتوانیم به مردم ارائه خدمات کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار