در دیدار نمایندگان مجمع خیرین مدرسه ساز استان با استاندار البرز مطرح شد؛

با تعهد ۶۰۰ میلیونی خیر مدرسه ساز، دانش آموزان مشکین دشت صاحب مدرسه می شوند

در دیدار نمایندگان مجمع خیرین مدرسه ساز استان با استاندار البرز، تعهد ۶۰۰ میلیونی یکی از خیرین شهر برای احداث مدرسه در مشکین دشت فردیس بعنوان مهمترین رهارود این نشست، محقق شد.

کد مطلب: ۶۹۵۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمدعلی نجفی ظهر چهارشنبه در جریان دیدار با نمایندگان مجمع خیّرین مدرسه ساز استان، ضمن اینکه گزارشی از میزان جذب منابع مالی خیّرین داشت، راهکارهای تشویق و ترغیب خیّرین را برای رفع کمبودهای سرانه های آموزشی در استان به شور و مشورت گذاشت و با قدردانی از تلاش های انجام شده تا کنون، گفت: خوشبختانه خیّرین امروز به درجه ای از تمکن فکری و اندیشه ای رسیده اند که از هر نیازی بی نیاز هستند و با تعهد فکری و انرژی مثبت برای آینده کشور در تلاش هستید که این خود موهبتی ارزشمند بشمار می رود.
استاندارالبرز در ادامه با تأکید بر لزوم ترسیم نقشه راه برای توسعه مدارس و رفع کمبودها و محدودیت های سرانه های آموزشی گفت: شرایط مدارس استان البرز به هیچ عنوان قابل مقایسه با دیگر استانها نیست و باید صدای رسایی این محرومیت ها را در سطح ملی انعکاس و بازتاب دهد.
وی در ادامه با غنی دانستن ظرفیت های استان در بخش خیّرین مدرسه ساز، افزود: فرهنگسازی برای ساخت مدرسه در استان باید به سمتی پیش برود که دامنه کار، وسعت پیدا کند و آحاد جامعه در حد توان و وسع خود از کمک برای تأمین ساخت مدرسه تا حتی یک نیمکت، با شوق وارد این میدان شوند.
استاندار البرز همچنین با قدردانی از تلاش های مجمع خیّرین مدرسه ساز استان برای جذب منابع مالی و توسعه مدارس استان و با بیان اینکه اقدامات انجام شده در این بخش دیده می شود، گفت: بهترین نقطه از شهر کرج به پاس تجلیل از اهتمام خیّرین مدرسه ساز به نام این مجمع نامگذاری شود.
در ادامه دیدار نمایندگان مجمع خیّرین مدرسه ساز استان با استاندار، تعهد 600 میلیونی یکی از خیّرین شهر نیز برای ساخت مدرسه در مشکین دشت شهرستان فردیس محقق شد.
لزوم پیش بینی بسترها برای تبلیغ و ترغیب عموم جامعه به ساخت مدرسه از منظر بیلبوردهای تبلیغاتی شهر،ترتیب گردهمایی با خیّرین مدرسه ساز استان و لزوم همکاری دستگاه ها برای روشن شدن چراغ مدارس، از موضوعاتی بود که در این نشست از سوی استاندارالبرز مورد تأکید قرار گرفت.
طبق اعلام مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، میانگین سرانه آموزشی در سطح کشور 5 متر و 17 سانتی متر مربع است که این رقم در استان البرزبه حدود 52/3 سانتی متر می رسد و باید با ایجاد زیرساخت ها فاصله 65/1 سانتی متر مربعی در استان برداشته شود.
به این منظور نیز علاوه بر کمک های دولت،مجمع خیرین مدرسه ساز نیز در کنار اداره کل نوسازی مدارس برای رفع محرومیت ها وارد کار شده اند. این مجمع 181 نفر عضو فعال دارد و 3 هزار نفر نیز در امر خیر مدرسه سازی وارد گود هستند. کمک های مردمی جذب شده در یک سال اخیر رقم قابل توجهی بوده است و تا کنون 200 کلاس درس در استان ایجاد شده اما با توجه شرایط مهاجرپذیری استان، نیاز است که تعداد خیّرین بیشتری وارد میدان شوند و نیاز 8 هزار کلاس درس استان را برطرف سازند. طبق برآوردها باید سالانه 400 کلاس در استان راه اندازی شود تا به جایگاه مناسب سرانه های آموزشی در کشور دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار