تجهیز ۱۱۰ اتاق تندرستی در خوابگاه‌های دانشجویی

تهران (پانا) - رئیس صندوق رفاه دانشجویان از تجهیز ۱۱۰ اتاق تندرستی در خوابگاه‌های دانشجویی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۳۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ذوالفقار یزدان مهر اظهار داشت: در راستای توسعه نوین صندوق رفاه و ارتقاء خدمات‌رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان، تجهیز یکصد اتاق تندرستی را برای سلامتی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی را از سال ۹۵ در برنامه داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا کنون ۱۱۰ اتاق تندرستی در خوابگاه‌های دانشجویی کشور تجهیز شده‌اند.

وی افزود: به منظور راه‌اندازی و تجهیز اتاق تندرستی و نظارت مستمر بر آنها در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و اهتمام به پایش سلامت دانشجویان به منظور ارائه خدمات اثر بخش به دانشجویان تفاهم نامه‌ای را با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم و ورزشی وزارت علوم منعقد کردیم.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان به تعهدات صندوق رفاه در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: تأمین اعتبار لازم جهت تجهیز اتاق تندرستی خوابگاه‌های دانشجویی، همکاری و هماهنگی مستمر با مراکز آموزش عالی در ارائه خدمات، دعوت از نمایندگان پژوهشگاه جهت شرکت در نشست‌ها، کارگاه‌های کشوری، منطقه‌ای و استانی و نظارت بر حسن اجرای تعهدات پژوهشگاه از جمله تعهدات صندوق است.

وی ارائه مشاوره به دانشگاه در زمینه خرید تجهیزات و لوازم ورزشی، ارائه آموزش به نمایندگان دانشگاه‌ها در زمینه علوم ورزشی و استفاده از تجهیزات، صدور گواهی‌نامه آموزشی برای نمایندگان معرفی شده از طرف دانشگاه، تأمین اقلام آموزشی از قبیل فیلم، تراکت و بروشور و ارزیابی نظارت بر حسن اجرای امور و تأیید اقلام اتاق تندرستی و ارائه گزارش ماهانه از روند عملکرد اتاق تندرستی در دانشگاه‌ها به صندوق رفاه را از تعهدات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی عنوان کرد.

یزدان مهر با اشاره به روش اجرای این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: درخواست دانشگاه جهت تجهیز اتاق تندرستی پس از تأیید صندوق به پژوهشگاه اعلام می‌‌شود پس از آن پژوهشگاه نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزش جهت تأمین تجهیزات ورزشی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: پس از ارسال نامه تأییدیه جهت اتاق تندرستی در دانشگاه متقاضی توسط پژوهشگاه به صندوق رفاه، اعتبار لازم را جهت تجهیز تخصیص داده و به دانشگاه ابلاغ می‌کنیم و پژوهشگاه نسبت به ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و نظارت بر راه‌اندازی اتاق تندرستی اقدام می‌کند.

مشاورر وزیر علوم ادامه داد: به صورت ماهانه گزارش‌هایی از روند اقدامات انجام شده در دانشگاه‌ها توسط پژوهشگاه به صندوق ارسال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار