در گفت و گو با پانا:

آغاز برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی هم زمان با هفته عترت و نماز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: مسابقات دانش آموزی قرآن کریم در هفته آخر آذرماه هم زمان با هفته قرآن، عترت و نماز در همدان برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۹۳۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

حسن آقایوسفی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان بیان کرد: این مسابقات با حضور بیش از ۹۰ دانش آموز در چهار مرحله آموزشگاهی، استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می شود.
وی افزود: دانش آموزان در یازده رشته قرائت، حفظ عمومی، حفظ ویژه، ترتیل، اذان، نهج البلاغه، تفسیر، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام و انشا نماز شرکت می کنند.
یوسفی ادامه داد: امسال بیش از ۱۵ هزار دانش آموز استعدادیابی و آموزش داده شده اند که امیدواریم کیفیت مسابقات نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده باشد.
وی در مورد اقدامات انجام شده در راستای بالا بردن کیفیت مسابقات گفت: امسال دارالقرآن ۹ گانه در کنار ادارات تابع، به امر برگزاری و آموزش مسابقات کمک می کنند و همچنین بیش از ۲۰۰ محفل و کرسی مسابقات قرآن کریم در مدارس هم زمان با دیگر مسابقات، برگزار می شوند.
یوسفی افزود: چاپ بروشور محتوای مسابقات و تبلیغات مسابقات دانش آموزی و فرهنگیان، آموزش داوران‌ منطقه و شهرستان و ارتقای معلومات علمی آنان که در دی ماه از طرف استان انجام خواهد شد، از دیگر اقداماتی است که می توان دانش آموزان را با چگونگی انجام مسابقات تا مرحله کشوری یاری کند.
وی اظهار کرد: همچنین آموزش متمرکز مناطق و شهرستان های تابع استان که در بهمن ماه امسال به مدیریت استان انجام خواهد شد، از دیگر اقدامات است.
یوسفی زمان مسابقات را اینگونه شرح داد: مرحله آموزشگاهی در هفته قرآن و عترت در هفته آخر آذرماه، مسابقات منطقه و شهرستان نیمه دوم بهمن ماه هم زمان با دهه مبارکه فجر در ۱۹ منطقه، مسابقات سطح استانی در دو مرحله نیمه دوم فروردین ماه سال آینده و فینال مسابقات نیمه دوم خرداد ماه سال آینده هم زمان با ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: منتخبین استان به تعداد ۸۵ نفر تیر و مرداد سال ۹۷ به مرحله کشوری در تهران و مشهد اعزام خواهند شد.
وی افزود: انتظار داریم بعضی نهادها و سازمان ها مثل: تبلیغات اسلامی، اوقاف، مساجد، بنیاد قرآن و هیئت هایی که در زمینه قرآن فعالیت دارند، در زمینه مسابقات کار کنند و همدان که دارالمومنین است در حوزه مسابقات قرآن بدرخشد.
یوسفی افزود: مرحله اول در هر حوزه، معرفت، آگاهی و آشنایی است که انشالله بتوانیم در عمل و رفتار دانش آموزان عزیز هنجارها و معیارهای قرآن کریم را ببینیم.

/کیمیا کلهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار