باقرزاده در گفت‌وگو با پانا:

نرم افزار آموزش سواد از طریق تلفن همراه رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از رونمایی نرم‌افزار آموزش سواد از طریق تلفن همراه، همزمان با هفته پژوهش خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
علی باقرزاده در گفت‌‌وگو با پانا، در آستانه هفته پژوهش اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی همزمان با آغاز هفته پژوهش از نرم افزار آموزش سواد و سوادآموزی با تبلت رونمایی خواهد کرد.
باقرزاده با اشاره به ضرورت پژوهش و کاربست نتایج آن در نظام آموزشی کشور بیان کرد: امروزه اهمیت تحقیق و پژوهش بر همگان واضح و شفاف است و این موضوع ثابت شده که تصمیم‌گیری در حیطه آموزش بدون پژوهش نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به بیان جایگاه و اهمیت پژوهش در مدیریت کلان کشور پرداخت و اقدامات انجام شده در این خصوص را چنین بیان کرد: خوشبختانه اقدامات مطلوبی در راستای انجام پژوهش در دولت صورت گرفته و حدود یک تا سه درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های دولتی به حوزه پژوهش اختصاص داده شده است.
نحوه سوادآموزی با تبلت
وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در سازمان نهضت سوادآموزی و اقدامات سازمان در این زمینه اعلام کرد: سازمان نهضت سوادآموزی برای انجام تحقیقات در زمینه سوادآموزی، آموزش بزرگسالان و سوق دادن طرح‌های تحقیقاتی به سمت اولویت‌های نظام آموزشی کشور، همه ساله انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.
باقرزاده افزود: بالغ بر ۳۰۰ مورد پژوهش ملی و استانی در زمینه‌های گوناگون از جمله آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و فنی و تولید نرم افزار انجام شده است در ضمن مشوق‌های لازم نیز جهت انجام پژوهش در استان‌ها را فراهم شده و بالغ بر ۸۱ عنوان پژوهش در سالجاری در استان‌ها و ۴ مورد حوزه ستادی اجرا در آمده است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در خصوص علاقه مندی این سازمان در زمینه حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی توسط دانشجویان ارشد و دکترا بیان کرد: به منظور تشویق دانشجویان به امر پژوهش در حیطه سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی اقدام به حمایت از بیش از ۱۰ مورد پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا کرده است تا از کاربست‌ها و نتایج پژوهش‌ها در ترسیم سیاست‌ها و خط مشی سازمان جهت رفع معضل بیسوادی در جامعه قدم موثری بردارد.
وی با ارائه توضیحاتی در خصوص سواد آموزی با تبلت، عنوان کرد: با عنایت به برگزاری هفته پژوهش در آموزش‌وپرورش در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آذرماه با شعار پژوهش، فناوری و تحول بنیادین این سازمان از نرم‌افزار آموزش سوادآموزی از طریق تلفن همراه و تبلت رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار