درهم تنیده شدن هنر و علم در یک اثر نفیس؛

تابلو فرش مزین به نام حضرت محمد(ص) وقف موزه هنر مصطفی(ص) شد

تهران (پانا) - در حاشیه هشتمین نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص)، ژیلا رسام عرب­زاده هنرمند عرصه فرش کشور، تابلو فرشی منقش و مزین به نام حضرت محمد(ص) را وقف بنیاد مصطفی(ص) کرد که در موزه هنر مصطفی(ص) به یادگار خواهد ماند.

کد مطلب: ۶۹۱۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)؛ در حاشیه برگزاری هشتمین نشست شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی(ص) در هتل پارسیان آزادی، از موقوفه، ژیلا رسام عرب­زاده که یک تخته تابلو فرش مزین به نام و نقش محمد(ص) رسول­الله است، رونمایی شد و به عنوان اولین اثر هنری اهدایی به بنیاد مصطفی(ص) به موزه هنر مصطفی(ص) تقدیم شد.
در این جلسه اعضای شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی(ص) و مدعوین برجسته­ی ایرانی و غیرایرانی شامل سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهور، محمدجواد ظریف؛ وزیر امور خارجه کشورمان، محمد غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالسلام المجالی؛ رییس آکادمی علوم جهان­اسلام، منصور مختار؛ معاون بانک توسعه اسلامی، محمدامین شکراللهی و سامی ارول گلنبه؛ برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۷ و سایر دانشمندان و شخصیت‌های علمی جهان اسلام حضور داشتند.
ژیلا رسام؛ هنرمند عرصه فرش کشور درباره این وقف خود گفت: برای حضور در نشست جایزه مصطفی(ص) با نخبگان و فرهیختگان، یک دعوتنامه برای من آمد و طبق دعوت به ضیافت رفتم و در آن‌جا، آرزویی را نوشتم؛ اینکه تصویر نام حضرت محمد (ص) را ببافم و به جایزه مصطفی(ص) اهدا کنم.
این هنرمند فرش ایرانی با اشاره به اینکه علم و هنر با هم آمیخته است و از هم جدایی ندارد، افزود: یک روز به من گفتند که شما هنوز روی قول خود و چیزی که نوشته بودید، هستید؟ گفتم من اگر آن را نمی‌نوشتم، باز هم این کار را انجام می‌دادم؛ چرا که یکی از آرزوهای من این است که چیزی را وقف جایزه مصطفی(ص) کنم.
رسام عرب­زاده با یبان اینکه احساس کردم این دعوت بی‌جهت نبوده و من وظیفه­ای داشتم که باید انجام می‌دادم، یادآورشد: احساس می‌کنم خود حضرت رسول اکرم(ص) جایزه مصطفی(ص) را راهبری می‌کنند.
گفتنی است؛ ژیلا رسام عرب­زاده، برنده جایزه شهید آوینی، فرزند استاد سید ابوالفتح رسام عرب­زاده، ملقب به پدر فرش نوین ایران، است. این هنرمند شناخته شده در عرصه فرش، هنر قالیبافی را از پدرش آموخته است و اثری ارزشمند را به عنوان نخستین اثر‌هنری به موزه هنر مصطفی(ص) اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار