شکل گیری شخصیت کودکان در دوره پیش دبستانی صورت می گیرد

مربيان پیش دبستانی و مهد کودک هر روز مدت زيادي را با كودكان مي گذرانند ، به همين علت آنها بخوبي مي توانند در مورد پاسخ های آنها به محرک های محیطی پیش بینی درستی کنند و در مورد ميزان رشد عاطفي، شناختی و اجتماعي كودكان برای ورود به دبستان اطلاعات مفید به مدرسه ارایه دهند.

کد مطلب: ۶۹۰۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا خانم معصومه برزویی مربی پیش دبستانی شهرستان نطنز بیان کرد : مراکز پیش دبستانی که با اصول و قوانین آموزش و پرورش فعالیت می کنند،در آمادگی نونهالان در بدو ورود به مدرسه نقش بسیار مهمی دارند.

در سطح جامعه مراکزی با عناوین مرکز پیش دبستانی یا مهد کودک راه اندازی و شروع به فعالیت می کنند که درصورت اجرای دقیق قوانین بر آنها و تربیت مربیان با مدارک دانشگاهی مرتبط، نقش مهمی بر دانش آموزان پایه اول ایفا می کنند.

مربيان پیش دبستانی و مهد کودک هر روز مدت زيادي را با كودكان مي گذرانند ، به همين علت آنها بخوبي مي توانند در مورد پاسخ های آنها به محرک های محیطی پیش بینی درستی کنند ودرمورد ميزان رشد عاطفي، شناختی و اجتماعي كودكان برای ورود به دبستان اطلاعات مفید به مدرسه ارایه دهند. و نیز در مورد ميزان دقت و تمركز كودك و آمادگي او براي يادگيري به والدين اطلاعات دهند و والدين با يك صحبت دقيق با مربي فرزندشان اطلاعات كاملي بدست بياورند. و از مربیان برای پرورش کودک خود راهکار دریافت کنند.

وی در ادامه افزود : مراکز پیش دبستانی و مهد كودك اولين محيط رسمی خارج از خانواده است كه كودكان در آن قدم مي گذارند پس برای والدین مهم است که کودکان خود را به فضاهای که تحت نظارت مستقیم وزرات آموزش و پرورش فعالیت دارند ، ببرند.

دوره پیش دبستانی به خاطر آماده نمودن نو آموز برای ورود به محیط رسمی دبستان وپرورش حس استقلال و خود باوری ، شناخت مفاهیم علوم وریاضی، بازی های گروهی ، برانگیخته شدن حس کنجکاوی، نوع سازگاری او با همسالانش و رعایت آداب و رسوم و به طور کلی مهارت های اجتماعی بسیار مهم است.

برزویی در پایان از والدین گرامی درخواست نمود با ثبت نام فرزندان خود در مراکز پیش دبستانی تحت نظارت آموزش و پرورش از روحیات ، استعداد ها و همچنین مشکلات رفتاری و اخلاقی آنها قبل از ورود به مدرسه بیشتر آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار