رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه:

آموزه‌های اقتصادی نهج‌البلاغه به‌کار گرفته شود

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: ضروری است آموزه‌های اقتصادی نهج‌البلاغه جهت رفع مشکلات فعلی جامعه به‌کار گرفته شود.

کد مطلب: ۶۹۰۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت الله سید جمال الدین دین پرور در کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج البلاغه در اردبیل تصریح کرد: اینکه مطالعه نهج البلاغه به صرف ثواب و معارف آن باشد صحیح نیست و لازم است آموزه های علمی، اخلاقی و اقتصادی آن به کار گرفته شود.

وی افزود: با گذشت هزار سال از زمان نگارس نهج البلاغه همچنان این اثر غنی ناظر بر جامعه بشری و نیازهای انسانی است که می بایست در زندگی فردی و اجتمای مسلمانان به کار گرفته شود.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه تاکید کرد: به ویژه در مقوله اقتصاد و در وضعیتی که با مشکل مواجه هستیم ضروری است از آموزه های اقتصادی نهج البلاغه استفاده کرد.

دین پرور یادآورشد:در فرهنگ اسلامی شارع مقدس هر چند به شکیبایی فقر تاکید دارد اما این توصیه که فرد فقیر بماند دیده نمی شود.

وی افزود: مسئله اقتصاد از اساس تعالیم اسلامی است که رهبر معظم انقلاب به ضرورت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی برگرفته از تعالیم دین تاکید دارند.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه تصریح کرد: اقتصاد می بایست مبتنی بر اعتقاد ما باشد و وابستگی اقتصادی که قطع آن در اقتصاد مقاومتی تاکید می شود مغایر با فرهنگ اعتقادی ما است.

به گفته دین پرور بهره گیری از آموزه های دینی در حل مشکلات اقتصادی ضرورت ویژه داشته و در این میان نهج البلاغه آموزه های غنی در اختیار ما قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار