معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفتگو با پانا عنون کرد:

لزوم جذاب سازی برنامه های نماز در مدارس/نماز و کاهش آسیب های اجتماعی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ما در دوره طرح مبین به دنبال آموزش شیوه های مدیریت اقامه نماز و جذاب سازی برنامه های نماز در مدارس هستیم.

کد مطلب: ۶۸۹۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در حاشیه اختتامیه طرح مبین در مراغه در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که نماز معنا دهنده و جهت دهنده به زندگی آدمی و عمود دین، پرچم اسلام و یادگار ادیان و انبیاء و محور قبول همه اعمال است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح مبین مهارت افزایی مدیران مدارس در خصوص اقامه نماز در مدارس است و ما در این دوره به دنبال آموزش شیوه های مدیریت اقامه نماز و جذاب سازی برنامه های نماز در مدارس هستیم.

وی با بیان این که اجرای طرح مبین می تواند راهکار های لازم و هدفمند را به مدیران مدارس ارایه کند، افزود: اگر از این طریق بتوانیم آثار و فواید نماز را در بین دانش آموزان پرورش دهیم قطعا می توانیم اخلاق دانش آموزان را تقویت کنیم و ویژگی های صفا و صمیمیت را در بین دانش آموزان بالا ببریم و از این طریق خواهیم توانست از آسیب های اجتماعی دانش آموزان جلوگیری کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: ما باید از محور مشارکت پذیری و مشارکت جویی در اجرای برنامه ها استفاده کنیم تا سایر سازمان ها، نهاد ها و ارگان ها به مساعدت برنامه های فرهنگی و پرورشی دانش آموزان بشتابند که امروز شاهد مشارکت ستاد اقامه نماز در آموزش طرح مبین هستیم.

علمی بیان کرد: مدیران مدارس به عنوان ارکان آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در این زمینه برعهده دارند لذا انتظار داشتیم برابر برنامه ریزی حضور حداکثر مدیران جوار منطقه مراغه در طرح مبین اتفاق می افتاد ولی به چه دلیل اکثریت مدیران مناطق مراغه، ملکان، بناب و عجب شیر شرکت نکرده بودند؟ باید پی گیری شود امیدوارم در مدارس برای نماز نهایت ارادت و برنامه ریزی جذاب و شیرین را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: معاونت پرورشی تمام فعالیت های پرورشی و برنامه های خود را بر اساس مدرسه محوری انجام می دهد زیرا مدرسه عامل شکل دهی شخصیت دانش آموزان است و نیز برنامه های تربیتی باید فراگیر باشد تا عموم دانش آموزان از آن فعالیتها برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار